«En trajecte» vol millorar l'ocupabilitat de 32 joves de Terrassa

Hi poden participar joves de 16 a 20 anys que han quedat al marge del sistema educatiu però volen reprendre la seva formació

Redacció
07 de febrer del 2017
Actualitzat a les 14:26h
Un total de 32 joves participaran en la tercera edició del projecte "En trajecte" 2017, gestionat pel Servei de Joventut i Lleure Infantil de l'Ajuntament de Terrassa, que comença aquest dimecres i es durà a terme de febrer a juny, en horari de matí, a la Casa Baumann (avinguda de Jacquard, 1). 

El programa vol millorar els factors que incideixen en l'ocupabilitat dels i les joves d'entre 16 i 20 anys que per diversos motius han quedat al marge del sistema educatiu, però que mostren un interès per continuar formant-se. Es tracta d'un recurs preventiu contra una possible desvinculació dels i les joves del camp laboral i del camp formatiu, que pretén incentivar la descoberta vocacional i estimular el retorn al sistema educatiu dels i les participants en el projecte.

En trajecte s'articula mitjançant sessions de treball, amb un total de 90 hores d'acció grupal i 10 hores d'acompanyament individual per a cada jove. Els i les joves poden definir així el seu itinerari formatiu i professional a curt i mig termini, enfortint les seves competències bàsiques, millorant l'autoconeixement i oferint-los eines i recursos personals per tal de definir la seva trajectòria vital amb el màxim de garanties.

Les activitats que es duran a terme comprenen des de tècniques de dinamització de grups, a visites a serveis municipals i entitats de la ciutat, tallers de percussió corporal i de circ, un curs de primers auxilis o un taller d'emprenedoria, entre d'altres.

En les dues primeres edicions del projecte hi van participar un total de 62 joves. La majoria havien estat entre 6 mesos i un any desvinculats del món acadèmic o formatiu. D'aquests, en finalitzar el projecte un total de 48 s'hi van reincorporar a través de Cicles Formatius de Grau Mig, cursos diversos i Programes de Formació i Inserció, principalment.