Una proposta de Terrassa, finalista de la campanya «Tu proyecto, nuestro proyecto» d'Honda

Un projecte d'ajuda als nens amb incontinència podria endur-se 25.000 euros per dur-se a terme

Redacció
19 de gener del 2017
Actualitzat a la 13:54h
Un projecte de Terrassa ha estat seleccionat entre els deu finalistes de la campanya "Tu proyecto, nuestro proyecto" de la filial espanyola del fabricant de cotxes Honda. Es tracta d'un projecte de l'Associació per a la Incontinència Anal (ASIA) de Terrassa, en col·laboració amb Absorvalia, que ha aconseguit més de 560 vots i s'ha convertit en finalista de la cinquena edició de la campanya.
 
L'objectiu d'aquesta proposta és minimitzar l'impacte psicològic i social que provoca la incontinència en nenes, nens i joves perquè el seu desenvolupament no es vegi interromput o entorpit per no poder accedir a una activitat com és el bany. Per a això, pretenen dissenyar vestits de bany adaptats per a incontinències i crear una alternativa als banyadors d'un sol ús, ja que no permeten la transpiració de la pell i resulten contaminants per al medi ambient.
 
Ara, un jurat format per diferents personalitats de l'àmbit social, acadèmic-científic i cultural serà l'encarregat d'escollir el projecte guanyador, que es donarà a conèixer al febrer de 2017 i rebrà una dotació econòmica de fins a 25.000 euros per a executar-lo.
 
El jurat d'aquesta cinquena edició està format per Pepa Bueno, periodista i referent radiofònic i televisiu, amb una sòlida trajectòria reconeguda amb diversos premis; Francisco Javier Martos, director executiu d'UNICEF a Espanya, la primera organització internacional en la defensa dels drets de la infància; Xavier Mir, reconegut traumatòleg, referent en l'àmbit de l'esport i dels professionals d'elit; i Marc Serruya, President d'Honda Motor Europe a Espanya i Portugal.