La CUP Terrassa denuncia la presència de campanyes de publicitat sexistes a la via pública

Proposa una contra-campanya amb missatges no sexistes i que ofereixi a la ciutadania "cossos fora de les mides imposades"

La regidora de la CUP, Maria Sirvent, davant de l'anunci que han denunciat
La regidora de la CUP, Maria Sirvent, davant de l'anunci que han denunciat | Joaquim Albalate
Joaquim Albalate
30 de setembre del 2016
Actualitzat a la 13:30h
La CUP de Terrassa denuncia un augment de la publicitat sexista a la via pública. Ho ha fet en plena rambla d'Ègara de la ciutat, on una cabina de telèfons anuncia una clínica de cirurgia estètica que promociona una operació d'augment de pits.

La regidora cupaire a l'Ajuntament, Maria Sirvent, aquest tipus d'anunci augmenta la pressió estètica sobre les dones, i tot això pot arribar a provocar "malalties i trastorns de la nutrició, depressions...". Sirvent ha dit que s'han posat en contacte amb la regidora de Polítiques de Gènere, Lluïsa Melgares, per a que l'Ajuntament intenti "regular que en l'espai públic no hi hagi aquests tipus de campanyes".

Tot i això, la regidora de la CUP reconeix que "l'Ajuntament no té poder perquè la publicitat està subcontractada per les companyies que exploten els suports, com les cabines telefòniques", però sí que "pot establir unes bases que regulin què s'hi posa, perquè és un espai de tothom". També vol instar altres institucions, com la Generalitat, per treballar conjuntament amb les empreses que gestionin la publicitat.

L'altra proposta de la CUP Terrassa és una contra-campanya amb missatges no sexistes, que ofereixin a la ciutadania un referent que "no encaixi amb els seus motllos i amb les seves mides imposades", aprofitant els cartells de propietat municipal, i amb l'objectiu que la pressió estètica "no monopolitzi l'espai públic".

Pel que fa a la Fira Denim, que se celebra aquest cap de setmana a la Rambla, la CUP dóna suport a la Fira Rebel, l'alternativa que se celebra a la Plaça Nova. Segons Sirvent, "l'espai públic s'ha de poder aprofitar per part de totes i tots, i la fira Denim promou el consumisme, mentre que la Fira Rebel aporta un altre punt de vista".