L'ajuntament de Terrassa no és el PSC

Un article de Javier González, portaveu del Grup Municipal de Ciutadans (C's)

La Torre
02 de febrer del 2016
Actualitzat a les 11:50h
A primera hora del matí següent a l'últim Ple municipal, el perfil oficial de Twitter de l'ajuntament de Terrassa anunciava que l'Ajuntament havia fet una roda de premsa per valorar l'últim Ple… Algú se'n va adonar i van corregir-ho. La roda de premsa era de l'equip de govern (PSC+CiU) i no de l'ajuntament (políticament tots els partits amb representació).

Malgrat que han passat més de sis mesos des que el PSC va perdre la majoria per governar, hi ha un inconscient col·lectiu que segueix associant PSC amb Ajuntament, de la mateixa manera que alguns associen nacionalisme amb Catalunya. El pitjor d'aquesta disbauxa mental és que l'alcalde i els seus regidors també l'hi creuen i pretenen governar portant la contrària als ciutadans de Terrassa, els quals van expressar de forma meridiana que a la nostra ciutat qui governi haurà de fer-ho comptant amb l'oposició.

“I en això va arribar Fidel”, o sigui, una oposició que defensa una alternativa legítima a trenta-set anys de gestió socialista. Prova que el PSC no és conscient dels canvis en la societat egarenca és que va intentar colar una proposta de compra d'autobusos amb una senzillesa ruboritzant. Quinze vehicles dels quals sis de tecnologia híbrida de bateries, una solució tecnològica menys contaminant però molt cara i d'incert futur en desconèixer-se la seva eficiència a llarg termini, i per l'avanç de tecnologies alternatives. Aquesta inversió estratègica, l'equip de govern va pretendre tirar-la endavant tractant de quadrar a última hora la votació a cop de mòbil, havent-hi damunt de la taula dues esmenes que en sentit contrari qüestionaven el format d'inversió. Maldestre política, vella, i contraproduent per a la ciutat.

Ciutadans vol fer una reflexió sobre la pol·lució que el conjunt de la flota de vehicles del parc municipal aboca a l'atmosfera, la part dels autobusos és molt important, però no s'ha d'oblidar que l'edat mitjana dels camions de recollida d'escombraries és superior i això té un impacte en l'ambient major, per no parlar de l'augment del cost de manteniment, el major consum de combustible, més incidències que afecten al servei de neteja de la ciutat, etc. Ciutadans proposa fer una reflexió més global i oferir una alternativa més equilibrada, més eficient i més ecològica; que garanteixi una bona prestació del servei d'autobusos, que comprometi a l'equip de govern en la renovació de la flota de Ressò-*Equip i que a més sigui més òptima econòmicament i redueixi l'impacte mediambiental en el seu conjunt. Una alternativa potser complexa però més integral, amb vocació d'acord.

“Aquí pensaven seguir jugant a la democràcia i el poble que en la seva desgràcia s'acabés de morir”, així diu la cançó de Carlos Puebla, el trobador de la revolució cubana, aplicable a com el PSC governa Terrassa (facin abstracció del context per favor). Ciutadans ho va dir en el primer Ple d'aquest mandat; farem una oposició constructiva. La nostra proposta per als autobusos té en compte el medi ambient però també la butxaca dels ciutadans, per això critiquem la irresponsabilitat de la resta de partits que pensen que l'ajuntament té una màquina de fabricar bitllets; les inversions han de ser rigoroses i realistes. Al PSC una última cosa “es va acabar la diversió, va arribar el comandant i va manar a parar”.


Javier González
Portaveu Grup Municipal de Ciutadans (C's)