Suport de la Caixa a la Fundació Sant Llàtzer de Terrassa

L'Obra Social destina 1.200 euros per ajudar a cobrir les despeses de material per a tallers i mobiliari

La Torre
27 de novembre del 2015
Actualitzat a les 7:26h
L’Obra Social la Caixa i la Fundació Privada Sant Llàtzer de Terrassa, representats per Pere Bernal, director de banca d’empreses del Centre d’empreses de Terrassa de CaixaBank, i Carme Julian, directora de la Fundació Privada Sant Llàtzer, han fet pública la col·laboració en suport a l’atenció a les persones amb síndrome de down, paràlisis cerebral, o altres dificultats, com són: d’aprenentatge, de coordinació motriu, retards maduratius i del desenvolupament.

L’Obra Social dóna suport al projecte que duu a terme la Fundació per tal d’oferir una atenció adequada i de qualitat a tots aquells beneficiaris de la teràpia d’integració sensorial, que treballa el processament de les sensacions, permetent una millor integració dels estímuls sensorials, un funcionament neurològic i un desenvolupament més madur i òptim.

Durant les sessions terapèutiques s’utilitzen experiències sensorials en un context de joc i d’interacció social. El terapeuta guia i acompanya l’infant i busca que el nen respongui de forma apropiada a l’entrada sensorial, i executi una resposta adaptada, organitzada o exitosa (a nivell atencional, conductual, motriu i de joc).

S’utilitza material que facilita l’adquisició d’habilitats motrius i proporciona estimulació a nivell vestibular, propioceptiu i tàctil: cordes, gronxadors terapèutics, escales penjants, coixins, trapezis, textures.

El nen és un participant actiu de la sessió, i és dóna molta importància a la iniciativa i a la seva motivació interna a l’hora de fer. Les respostes adaptades que els nens donen durant les sessions, permeten un millor processament de les sensacions i una integració sensorial més efectiva. Això genera molts beneficis, ja que el sistema nerviós funciona més eficientment, i es forma una base sobre la qual es construeixen noves habilitats en els diferents nivells de desenvolupament (motriu, cognitiu, social, emocional, conductual, etc.) Tot allò que es treballa en les sessions terapèutiques es transforma en noves destreses i habilitats, en millores en l’aprenentatge i en el comportament, i en un desenvolupament més madur.