Els clients de Caixa Bank ja poden pagar amb el mòbil

L'entitat bancària ha llençat una aplicació per a smartphones que permet utilitzar el telèfon igual que una targeta contactless

La Torre
29 d'agost del 2015

Un mòbil amb l'aplicació Caixa Bank Pay Foto: Caixa Bank


CaixaBank amplia la seva oferta de serveis de pagament per mòbil amb el llançament de CaixaBank Pay, una nova aplicació per a terminals de qualsevol operador mòbil amb NFC i sistema operatiu Android. L'entitat financera, presidida per Isidre Fainé i de la qual Gonzalo Gortázar n’és conseller delegat, estima que el servei té potencial perquè puguin utilitzar-ho més del 70% dels seus clients de banca mòbil.

La nova aplicació de pagament permet als clients descarregar les seves targetes Visa de CaixaBank en el mòbil i utilitzar el telèfon com si fos una targeta contactless per realitzar compres en qualsevol establiment comercial amb datàfon adaptat. Més del 70% dels comerços a Espanya ja operen amb aquesta tecnologia, el que suposa un parc de 600.000 datàfons. Així mateix, l'aplicació es podrà utilitzar en caixers adaptats a contactless.

L’app està basada en tecnologia HCE (Host Card Emulation), que fa possible descarregar targetes financeres en el mòbil de manera segura. D'aquesta forma, CaixaBank Pay facilita que qualsevol client amb targetes Visa de CaixaBank i telèfon Android pugui pagar amb el seu mòbil, independentment del seu operador de telecomunicacions. Els únics requisits tècnics són disposar del sistema operatiu Android 4.4 o superior i NFC.

Descàrrega de les targetes de CaixaBank al mòbil en menys d'un minut

Per a utilitzar el servei, l'usuari ha de descarregar primer l'aplicació CaixaBank Pay, disponible gratuïtament tant a la store d'aplicacions de l'entitat, CaixaMóvil Store, com a Google Play.
A continuació, el client ha de descarregar la targeta al seu mòbil, un procés ràpid i senzill que es realitza des de l'aplicació CaixaBank Pay. Per a això, cal seleccionar aquelles targetes que es desitja tenir al mòbil i, després, escollir el seu nombre secret (PIN). La descàrrega s'inicia automàticament i la targeta passa a estar disponible per operar en uns segons.

El client té la possibilitat de descarregar al seu mòbil totes les seves targetes de CaixaBank. El servei està disponible per a les modalitats de targetes Visa de crèdit, revolving i dèbit emeses per l'entitat financera.

Pagament en comerços i noves prestacions

Amb CaixaBank Pay, l'ús del mòbil en compres és molt similar al pagament amb targeta contactless. El client solament ha de comprovar que té la pantalla del mòbil activada (requisit d’Android per a qualsevol transmissió de dades per NFC) i apropar-ho al datàfon.
A més d'efectuar pagaments, CaixaBank Pay ofereix consulta de moviments i gestió de les compres realitzades. Per exemple, els clients podran consultar en l'aplicació el crèdit disponible i els últims moviments registrats a les seves targetes.

CaixaBank Pay creixerà amb noves prestacions de pagament m-commerce, per oferir una experiència de compra més àgil en compres online realitzades des del mòbil. Així mateix, CaixaBank desenvoluparà per a l'aplicació altres serveis de valor afegit relacionats amb el pagament per mòbil.

Seguretat garantida

CaixaBank Pay compta amb totes les garanties de seguretat de les targetes de l'entitat financera. De la mateixa manera que en les targetes, les dades es transmeten sempre de forma segura. Per a imports superiors a 20 euros, el client ha d’introduir un codi PIN al datàfon.

Així mateix, quan es realitzi un pagament pel mòbil, sigui el que sigui l'import, el client rep una notificació avisant-li que s'ha efectuat l'operació.

D'altra banda, el servei CaixaProtect, que garanteix la seguretat dels serveis de targetes, banca online i banca mòbil de CaixaBank, assegura que el client està completament cobert davant qualsevol ús dels seus mitjans de pagament electrònics del que no sigui responsable.

CaixaBank, capdavanter en banca digital

CaixaBank és l'entitat financera líder en banca mòbil i banca electrònica a Espanya. L'entitat explica actualment amb 2,6 milions de clients que operen de forma habitual amb Línia Oberta Mòbil i registra mensualment més de 160 milions d'operacions via mòbil, de les quals el 36% impliquen moviments de fons. Així mateix, l'entitat compta amb una oferta de més de 65 aplicacions i més de 3 milions de descàrregues anuals.

D'altra banda, CaixaBank és la primera entitat espanyola en banca electrònica, amb més de 14 milions de targetes emeses de totes les modalitats, prop de 10.000 caixers –la major xarxa de terminals del país-, i un volum de facturació en compres i disposicions d'efectiu amb targeta de més de 50.000 milions d’euros als últims 12 mesos.

L'entitat va ser la primera a apostar pel pagament NFC a Espanya i la primera a iniciar el desplegament de la tecnologia contactless per a particulars i comerços. CaixaBank ofereix també altres formats de pagament electrònic, com stickers o polseres.

Millor banc del món en banca mòbil

CaixaBank està considerada com una de les entitats capdavanteres en serveis financers a través del canal mòbil. D'acord amb l'informe 2015 Global Mobile Banking Functionality Benchmark”, realitzat per Forrester, després d'avaluar les aplicacions de 41 grans entitats financeres retail de tot el món, CaixaBank ha estat triada la millor entitat financera del món en banca mòbil.

El reconeixement es suma a altres guardons internacionals a l'estratègia d'innovació de l'entitat. Recentment, CaixaBank ha rebut el premi al banc amb major aposta per la innovació del món (Innovative Spirit in Banking) en l'edició 2014 dels Global Banking Innovation Awards.