Un maquinista d'AVE i el seu fill, primers usuaris del metro

El president d'FGC Enric Ticó ha declarat que el perllongament farà que la ciutat passi de 2 a 5 milions de passatgers per any

Isaac Meler
29 de juliol del 2015
Actualitzat a les 12:31h
Ricard Duran i el seu fill, primers usuaris del metro de Terrassa.
Ricard Duran i el seu fill, primers usuaris del metro de Terrassa. | Isaac Meler

Ricard Duran i el seu fill, primers usuaris del metro de Terrassa. Foto: Isaac Meler


Passen pocs minuts de les quatre de la matinada quan Ricard Duran, i el seu fill, també Ricard, arriben a la nova estació Terrassa Nacions Unides de l'avinguda Béjar. "Hem vingut perquè ens feia il·lusió estrenar la nova línia de metro en el seu primer dia de servei, anirem fins a Sarrià i tornarem", afirmen. Són els primers usuaris del tant desitjat metro de Terrassa i comparteixen l'afició pel món ferroviari. "Jo sóc maquinista d'AVE", explica el pare, mentre que el fill confirma que vol seguir els seus passos i acabar conduïnt un tren quan sigui més gran. 

S'endinsen cap a l'andana. A aquesta hora de la matinada seria un lloc absolutament solitari si no fos per l'inesperat seguici que els acompanya: un grup de periodistes i personal de FGC, entre ells el seu president, Enric Ticó. "Calculem que el metro de Terrassa tindrà uns 5 milions d'usuaris a l'any, 3 milions més que abans del perllongament", assegura, per remarcar que "Terrassa Rambla seguirà sent l'estació central i preveiem que Vallparadís Universitat també tindrà molta vida".

A més de la repercusió en la creació d'ocupació que tindrà el perllongament de la lína, Ticó també ha explicat que s'han hagut de contractar 46 persones per donar servei a les noves estacions "que són força grans". "Vam rebre uns 3.700 currículums, tots ells de molt nivell i fins i tot hi havia algun exalcalde", detalla.

Arriba un altre usuari. És el segon en estrenar el perllongament de la lína de tren. "Sóc actor i vaig cap a un rodatge a Barcelona", declara José Manuel Blázquez, veí de Can Roca. "Abans havia de baixar caminant fins a l'estació de la Rambla, ara en 10 minuts baixo de casa i ja hi sóc", explica mentre es fica al primer tren que surt de Terrassa Nacions Unides, a les 4 i 17 minuts.    
 

Montse Oliva esperant el primer tren en servei del metro de Terrassa a les 4 i 17 minuts. Foto: Isaac Meler


En aquest primer trajecte també puja Montse Oliva, treballadora en una fàbrica. En el seu cas, es pot dir que és l'autèntica primera usuària del metro de Terrassa pròpiament dit. "Faré transbord a l'estació del Nord, abans hi anava caminant però prefereixo no anar sola pel carrer a aquestes hores de la matinada", diu.  

El tren ja es posa en marxa. És aviat i pugen poques persones en les següents estacions. Una d'elles és Hilda Benavides, que treballa al cafè que hi ha a dins de l'estació de Sant Cugat i puja a la parada de Vallparadís. "M'he estalviat uns quinze minuts, l'estació em queda a tocar de casa", diu.  

A mida que avança el matí, les noves estacions van rebent més gent que en la seva gran majoria va a treballar. A l'hora punta de les 8, l'estació de la Rambla continua sent la que acumula més passatgers. Tanmateix, molts dels seients de dins el tren ja no són buits com quan era la única parada d'FGC a Terrassa.