Terrassa ja té la desitjada línia de metro

El primer tren de passatgers circularà per les vies poc després de les quatre de la matinada de dimecres 29 de juliol

Joan Manel Oller
28 de juliol del 2015
Actualitzat el 29 de juliol a les 8:03h
La ciutadania ha aprofitat el dia de portes obertes per descobrir el metro de Terrassa
La ciutadania ha aprofitat el dia de portes obertes per descobrir el metro de Terrassa | Cristóbal Castro

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha inaugurat aquesta tarda el perllongament de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat a Terrassa, que entrarà en funcionament poc després de les quatre de la matinada del dimecres. El nou tram té una longitud de quatre quilòmetres i discorre des de l'estació Rambla, final de trajecte actual, fins al barri de Can Roca, al nord de la ciutat. Avui ha nascut una nova Terrassa, amb l'entrada en funcionament de les tres noves estacions, Vallparadís Universitat, Terrassa Estació del Nord i Terrassa Nacions Unides. Es tracta de l'obra pública més important que s'ha fet mai a la història de Terrassa, i el dia quedarà gravat en la retina de la ciutadania.

Artur Mas, l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, la major part dels 27 regidors, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el president de FGC, Enric Ticó, el tinent d’alcalde Marc Armengol, l'ex alcalde Pere Navarro, altres autoritats catalanes, egarenques i del Vallès Occidental han fet un recorregut inaugural, en uns vagosn atapeïts. El metro els ha portat des de Nacions Unides fins Vallparadís Universitat, on s'han fet els parlaments de rigor, en un ambient força calorós. A fora, al Parc, un munió de gent els esperava. 

L’Ajuntament ha organitzat festes d'inauguració a les tres noves estacions, amb la participació de diversos grups de cultura popular i tradicional de la ciutat, tallers infantils, actuacions musicals i animació de circ.

El perllongament ha costat 401 milions d'euros i comporta una millora notable en la mobilitat en transport públic a Terrassa i el seu entorn i en la seva connexió amb Barcelona i l'àrea metropolitana. 

Artur Mas ha demanat perdó als veïns pels 12 anys que han durat les obres però ha recordat que s'han fet en plena crisi i que la Generalitat ha prioritzat els metros de Terrassa i de Sabadell abans que altres obres del país.

Jordi Ballart ha remarcat que és un moment molt especial i esperat, un dia que marcarà "el futur de Terrassa" i que contribuirà a fer una ciutat millor que "es posa a les vies del segle XXI".

El conseller Vila ha reblat que és la culminació d'un procés d'anys, ha demanat disculpes per les molèsties i ha afirmat que l'obra demostra la voluntat de la Generalitat per la mobilitat sostenible.

Les obres han consistit en la construcció d'un túnel de dos tubs de 4 quilòmetres, incloent estacions, mitjançant tuneladora.