Les obres de millora de la seguretat viària a la C-58 comencen a l'estiu

S’adjudiquen els treballs d’implantació d’una separació central i actuacions complementàries en un tram de 12 quilòmetres per un import de 5,7 MEUR

J.M.O.
26 de juny del 2015
Actualitzat el 05 de juliol a les 10:40h
L'autopista de la Bauma té trams especialment perillosos
L'autopista de la Bauma té trams especialment perillosos | Toni Fages

L'autopista de la Bauma té trams especialment perillosos Foto: J.M.O.


El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de millora de la seguretat viària a la C-58 entre Viladecavalls i Castellbell i el Vilar per un import de 5,7 MEUR. Els treballs començaran aquest estiu  i tindran un termini aproximat de vuit mesos. Aquesta actuació inclou millores en el traçat, el ferm, el drenatge i la senyalització, així com en la separació de carrils. En aquest sentit, una de les principals mesures que s’aplicaran és la implantació d’una barrera entre els sentits de circulació a la pràctica totalitat del tram, que té una longitud de 12 quilòmetres, per evitar el risc de xocs frontals.
 
L’àmbit on s’actuarà s’inicia passat l’enllaç de la C-58 i la B-245 (Viladecavalls) i finalitza a l’enllaç amb la BP-1121 (Castellbell i el Vilar). En aquest entorn, la C-58 registra un trànsit diari que oscil·la entre els 25.000 i els 17.000 vehicles, dels quals al voltant d’un 7% són pesants. La calçada té un carril per sentit de la circulació, amb alguns trams de carril addicional per a l’avançament de vehicles lents.
 
L’obra que ara s’impulsa s’emmarca en la nova Estratègia de millora de la seguretat viària que està desplegant el Departament de Territori i Sostenibilitat a les carreteres de la seva titularitat.

Les tasques que es portaran a terme són:
  • Instal·lació d’una barrera central per a separar els sentits de la circulació, de diverses tipologies, en funció de les característiques de cada tram: barrera metàl·lica o de formigó, i, en alguns casos, doble línia contínua.
  • Renovació del paviment
  • Tractament de talussos
  • Reparació de junts a les obres de fàbrica que ho requereixin per garantir la regularitat de la calçada
  • Adequació de la senyalització vertical de codi i d'orientació i de la senyalització horitzontal
  • Millora dels elements que faciliten el drenatge de la carretera
  • Adequació de les barreres de seguretat i de l'abalisament.
A més d’aquestes actuacions genèriques, l’obra inclou la millora d’alguns punts específics, entre els quals es poden remarcar:
 
-Reordenació de l’accés al dipòsit de Coll Cardús: Amb l’objectiu de millorar la seguretat i la canalització del trànsit, es remodelarà l’accés amb una nova configuració dels ramals i les illetes.
 
-Millora dels accessos a les urbanitzacions de Can Serra i del Palà, a Vacarisses, així com de la intersecció amb la BV-1212 a Castellbell i el Vilar, mitjançant modificacions als ramals i les illetes, juntament amb elements de senyalització i abalisament.
 
-Implantació d’un carril per a l’avançament de vehicles lents en un tram d’1,3 quilòmetres mitjançant l’ampliació de la carretera pel seu costat est i la col·locació de barrera central per separar els sentits, al terme de Vacarisses