Santi Pavon: «Transparència, eficiència, austeritat, rigor»

Esquerra Matadepera defensa un compromís de participació per a la propera legislatura

La Torre
18 de maig del 2015
La candidatura d’ERC Matadepera, encapçalada per Santi Pavon, "estructura la seva proposta de govern sobre els eixos de la transparència, l’austeritat, el rigor, l’eficiència i l’honestedat en la gestió dels recursos públics. Creiem que cal introduir mecanismes de control democràtic dels comptes locals, i la democràcia s’ha d’obrir al conjunt de la ciutadania de Matadepera, de les entitats i de les associacions".

Per a Pavon, “l’Ajuntament no només ha de ser transparent i obert, ha de potenciar la implicació i la participació de la societat civil organitzada en el disseny, el control i l’execució de polítiques municipals i, en aquest sentit, les TIC són un recurs molt important per a la modernització de l’administració”.

Entre les principals propostes destaca el compromís d’obrir “un procés participatiu sobre el futur del camp de golf municipal, partint de la certesa que aquests últims quatre anys ha generat un dèficit públic de 820.000 euros assumits per l’Ajuntament, i la convocatòria de reunions públiques per tractar temes d’especial interès i rellevància municipal, com el pressupost o les ordenances”.

Altres mesures
• Representació efectiva i activa de la societat civil organitzada. Taules de treball sectorials. Àmbits preferents: joventut, cultura, ensenyament, comerç, esports, acció social, sostenibilitat i entorn natural, urbanitzacions.

• Pressupostos participatius amb la implicació de la societat civil organitzada i dels sectors clau de la vida municipal (joventut, cultura, ensenyament, comerç, esports, acció social, sostenibilitat i entorn natural, associacions de veïns).

• Donar a conèixer el Reglament de Participació Ciutadana perquè la ciutadania en pugui fer ús i conegui els seus drets.

• Impulsar fórmules de cogestió d’equipaments, com per exemple al casal Popular de Sant Llorenç dels Pins.

• Taules de contractació d’obres i serveis obertes a la ciutadania.

• Potenciar polítiques de comunicació, transparència i democràcia 2.0 a través d’aplicacions específiques, la pàgina web municipal i xarxes socials.

• Potenciar la informació dels mitjans de comunicació públics (ràdio, Gaseta, web).

• Informació pública rellevant de fàcil accés (pressupost municipal i estat d’execució; cost de les obres, finançament i estat d’execució, o les retribucions dels polítics).

• Creació d’una carpeta ciutadana amb tota la relació del ciutadà amb l’ajuntament (peticions, requeriments, multes, gestions, impostos, estat instàncies, etc.)

• Creació d’un servei d’orientació de mediació a l’Ajuntament per tal d’apropar a la gent la mediació com a forma de resolució de conflictes diferent o alternativa a la clàssica dels jutjats.

• Jornades de treball col·laboratiu voluntari (neteja espais naturals, arranjaments, etc.).