Què ens preocupa més d'un «smartphone»?

990_1425308474_MG_4466
990_1425308474_MG_4466 | Jose M. Gutiérrez (MWC)
Europa Press
04 de març del 2015
Actualitzat a les 7:28h

Foto: Jose M. Gutiérrez (MWC)


El 52% dels usuaris de "smartphone" ha canviat de terminal durant l'últim any. Per edats, els joves entre 18 i 25 anys són els que substitueixen el seu mòbil abans dels dotze mesos, segons ha revelat un estudi realitat per Sony sobre tendències en l'ús dels "smartphones" en motiu del Mobile World Congress de Barcelona. 

Entre els motius del descontent, hi ha la durada de la bateria. La durabilitat del telèfon, és a dir, la falta de resistència a l'aigua i la qualitat de la càmera són alguns dels principals motius d'insatisfacció, amb un 13 i 12% respectivament, segons ha recollit l'estudi. 

"Sabem que la meitat de la població renova el seu "smartphone" una vegada a l'any i el que busquen és, principalment, una millor qualitat en les seves fotografies, més velocitat en el processador i, sobretot, més durada de la bateria", ha expressat el director de Màrqueting del sud d'Europa de Sony Mobile, Luis Díaz Iglesias. 

Quan es pregunta pels factors determinants per canviar de mòbil, al voltant del 86% dels enquestats afirma que la bateria hauria de durar almenys dos dies: "La bateria és el principal motiu d'insatisfacció per una de cada tres persones, ja que la seva durada actual no és suficient i el que busquen és poder estar connectats almenys un parell de dies", ha explicat Díaz Iglesias. 

Al 28% dels usuaris, la bateria del telèfon els ha deixat tirats durant un viatge, sense poder fer fotografies, i al 22% li ha fallat en una situació d'urgència. De l'estudi també es desprèn que els homes donen més importància a la bateria que les dones. 

"Wearables", els dispositius que han arribat per quedar-se 

Respecte els "wearables", un 30% coneix el que són, però només un 5% afirma haver-los provat. Tot i així, al 72% els sembla molt interessant poder connectar un accessori intel·ligent al seu "smartphone", i el 73% considera que és la tecnologia del futur i que han arribat per quedar-se. 

El desconeixement és més gran entre les dones, ja que el 82% no sap què són, davant del 55% dels homes. Sortir a córrer, en el 29% dels casos, o veure notificacions sense treure el mòbil, són les principals utilitats dels "wearables". Tot i així, en el cas de les dones, una de cada dues destaca com a principal funció el fet de poder rebre trucades. 

Pel que fa al futur dels accessoris intel·ligents, el 25% dels enquestats creu que en poc temps, seran dispositius que portarem sota la pell.