El servei de Reempresa arriba al Col·legi d'Aparelladors

Acord entre la patronal vallesana Cecot i el col·lectiu professional per donar eines i ajudes als emprenedors

La Torre
03 de març del 2015
La presidenta del Col·legi d'Aparelladors de Barcelona (CAATEEB), Maria Rosa Remolà, i el president de la Cecot, Antoni Abad, han signat un acord de col·laboració per fer arribar el servei de Reempresa als col·legiats i col·legiades que formen part d’aquesta organització professional. 

El Col·legi té com a objectius representar la professió, tot promocionant-la tècnicament, projectant la seva funció social i promovent la seva excel·lència. Una de les tasques més important que ha dut a terme en els darrers temps ha estat fomentar la màxima ocupació i la promoció de l’esperit emprenedor i la gestió d’empreses entre el col·lectiu professional. El Col·legi integra un col·lectiu format per 8.000 col·legiats i col·legiades i més de 200 societats professionals. 
 
Així doncs, tant el Col·legi, com la patronal Cecot, consideren que el Centre de Reempresa de Catalunya, que permet posar en contacte cedents i reemprenedors, és un mecanisme adequat per fomentar el creixement econòmic i disposa d’instruments per implicar les institucions, per tal de coordinar-les i possibilitar la concentració de dades, informació i coneixement sobre el procés. L’acord és un pas més cap a la consecució d’estructurar un mercat per la compra-venda d’empreses a Catalunya.

A partir d’aquest mes, els emprenedors i empresaris col·legiats podran adreçar-se als diferents punts d’atenció del Centre de Reempresa on rebran assessorament tant les persones que volen vendre la seva empresa o consultori com les persones reemprenedores disposades a donar-los-hi continuïtat. L’objectiu és, doncs, impulsar i estructurar la transmissió d’empreses com a via de creixement d’activitat econòmica, evitant així el tancament de negocis econòmicament viables i la destrucció d’ocupació. 

Afavorir la continuïtat de les empreses

Tant important com la creació d’empreses és afavorir la continuïtat i el creixement de les ja existents. En aquest sentit, el programa Reempresa, promogut per la Cecot, és un nou model d’emprenedoria i creixement empresarial que consisteix en un mecanisme segons el qual un nou emprenedor pren el testimoni en la gestió d’una companyia ja existent.
Aquesta iniciativa pionera a l’Estat espanyol, es va posar en marxa el juny de l’any 2011 de la mà de la patronal catalana Cecot, de la Fundació Cp’ac amb el suport del Departament d’Economia i Coneixement i està co-finançat pel fons FEDER.

L’acord d’avui significa sumar esforços, informació i recursos per augmentar el rendiment d’un model de creixement empresarial que podria evitar el tancament del màxim nombre possible d’empreses durant el temps d’execució del programa a la província i salvaguardar llocs de treball, tal i com s´ha demostrat en l’últim any de projecte.  En aquest context, s’oferirà assessorament i s’impartirà formació per a tots dos col·lectius, cedents d’empresa i reemprenedors, sobre les característiques dels processos de compra-venda d’empreses i l’elaboració d’un Pla de Reempresa o de cessió.

Així mateix, el projecte Reempresa es complementa amb dues guies informatives –una enfocada als empresaris i l’altra per als emprenedors- i un portal web (www.reempresa.org) que recull tota la informació sobre el procés de traspàs, que permet sol·licitar assessorament i que esdevé un mercat transparent a Internet on trobar l’oferta i demanda d’empreses. Aquesta és una aposta per promoure un mercat que, tot i els reptes actuals derivats de la situació de crisi, segueix sent susceptible de generar un creixement econòmic. Per aquest motiu, es considera necessari promocionar, fomentar i facilitar la reempresa com un mitjà de supervivència del teixit empresarial actual i futur de la ciutat.