Com fer un bon perfil de LinkedIn

Fer un perfil de Linkedin competitiu és bàsic si es vol trobar feina amb aquesta xarxa.
Fer un perfil de Linkedin competitiu és bàsic si es vol trobar feina amb aquesta xarxa. | Flickr
E.P./A.C.
29 de gener del 2015
Actualitzat a les 9:18h

Fer un perfil de LinkedIn competitiu és bàsic si es vol trobar feina amb aquesta xarxa. Foto: Flickr


LinkedIn és una xarxa social orientada bàsicament als professionals i els negocis que va néixer el 2002 i es va activar un any després. La xarxa permet als usuaris (treballadors i empresaris) crear connexions i perfils com serien les relacions professionals del món real. Actualment és a la llista de les 6 xarxes socials amb més usuaris del món i una de les més utilitzades a nivell professional.

Si encara no teniu un perfil de LinkedIn o el teniu i no sabeu si heu seguit els passos adients, aquí us deixem alguns consells que faran que la teva pàgina sigui competitiva i que els reclutadors us trobin més ràpidament:

1. Cuida el títol del perfil. Cal tenir clar quines ofertes ens agradaria rebre i posar-se al lloc dels reclutadors que busquen empleats. Explica amb detall els estudis i inclou les paraules clau del lloc de feina que vols per tenir més possibilitats de ser localitzat. Per exemple, si es posseeix més d’una titulació, és important esmentar-les al títol. D’aquesta manera augmenta de manera considerable la possibilitat de ser trobat al cercadors. 

2. Posa les dades contactes de manera visible. Si algú veu el teu perfil i no veu el correu electrònic o el telèfon és una mala senyal. És bàsic que la informació de contacte sigui fàcil de trobar. No es pot obviar una secció tan important.

3. Triar una bona fotografia de perfil. Ha de ser professional. Les fotografies de les vacances amb la família no interessen a cap reclutador d'empleats. Ha de tenir bona resolució i ha de transmetre el que l’empresa demana als seus empleats. Per exemple, si es tracta d’una feina en un bufet d’advocats, ha de transmetre serietat i compromís. 

4. Incloure paraules clau. A part d’incloure les paraules clau al títol, també és important utilitzar-les a la resta d’apartats com l’“experiència laboral”. També és important afegir totes les eines que coneixem: programes d’edició, programació, sistemes operatius, etc.

5. Cal saber-se vendre. Convèncer a la persona que és a l’altre banda de la pantalla no és fàcil. A l’hora d’afegir la descripció, també cal aportar les qualitats i les habilitats que tenim. Sempre d’una manera que cridi l’atenció i que enganxi. 

6. Afegir proves. No hi ha millor forma d’exposar les nostres habilitats que adjuntant vídeos, fotografies, articles o qualsevol document que les demostri. Aquesta és una bona forma d’acreditar l’experiència i de demostrar que es menteix. Són molts els usuaris que menteixen en els seus perfils i els reclutadors agraeixen les proves. 

7. Completa el perfil al 100%. S’han d’omplir totes les seccions, ja que no fer-ho implica la sensació de ser algú amb falta de compromís. L’empresa pot pensar que si el perfil està inacabat, també deixaràs la feina inacabada i passaran a un altre perfil.