Xavi, ambaixador de la campanya turística de Catalunya

La Torre
27 de gener del 2015
Actualitzat el 31 de gener a les 18:53h
576_1422288302capture-20150126-170436
576_1422288302capture-20150126-170436


El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat del secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, de la directora general de Turisme, Marian Muro, i del director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, han presentat la campanya de promoció turística per aquest any “Catalunya és casa teva”.
 
El conseller ha destacat que “els anuncis de la nova campanya promocional tenen com a objectiu principal mostrar el millor de la destinació perquè tothom en pugui gaudir “sentint-se com a casa”. Per potenciar aquest efecte d’acollida i hospitalitat, la Generalitat ha triat una cançó emblemàtica, el popular tema de Jaume Sisa “Qualsevol nit pot sortir el sol”, adaptada per a l’ocasió.
 
Amb 3,8 milions d’euros, aquesta campanya és la que, d’inici, compta amb una inversió més alta de les que s’han fet fins ara. Aquest esforç inversor es fa a nivell de difusió i també en creativitat. Està previst que a través de tots els elements que conformen la campanya s’aconsegueixin uns 400 milions d’impactes. Una part important d’aquesta inversió es fa en portals de venda de viatges en línia i d’operadors turístics europeus.
 
El turisme alemany

A la col·laboració de la ciutadania, s’afegeix la implicació de catalans de renom internacional: els germans Roca, Joan i Jordi; el jugador del FC Barcelona, Xavi Hernández; i la nedadora Gemma Mengual. En el cas dels dos esportistes, protagonitzaran al llarg de l’any alguns dels anuncis de la nova campanya en els seus diferents formats (espots de televisió, internet, gràfiques, publicitat exterior...), tot convidant els turistes a venir a Catalunya on se sentiran “com a casa seva” i podran gaudir de múltiples experiències.
 
També cal destacar la col·laboració de Jaume Sisa qui, per primer cop, ha cedit els drets de la seva popular cançó “Qualsevol nit pot sortir el sol” per a usos publicitaris. El tema, actualitzat i versionat en idiomes per a l’ocasió, és la banda sonora de tots els elements audiovisuals que conformen la campanya.  

La campanya de la Generalitat vol reforçar els mercats domèstic, de proximitat espanyol i europeu, amb un èmfasi especial a Alemanya. Entre d’altres pautes, el Pla de Màrqueting turístic indica focalitzar esforços promocionals en el mercat alemany per raons diverses: perquè és el primer emissor de turistes del món i encara amb un gran potencial; i perquè el turista alemany té una forta cultura viatgera i un alt poder adquisitiu. En aquest sentit, aquest 2014, el nombre de turistes alemanys a Catalunya s’ha incrementat un 12,3% i la despesa un 20,1%.