SI vol un referèndum sobre la reobertura de la Rambla

Solidaritat Catalana presenta les seves propostes al Pla de Mobilitat de Terrassa entre les quals aposta per "elevar la velocitat màxima dels grans eixos viaris"

La Torre
22 d'octubre del 2014
Actualitzat el 25 d'octubre a les 7:07h
La secció local de Solidaritat Catalana participarà, exposarà i farà públics els seus 10 objectius en matèria de mobilitat en el taller-debat que tindrà lloc aquest dijous al Casal Cívic de Ca n'Aurell (Plaça del Tint, 4).

Els objectius proposats per part de l'agrupació política són els següents:

-Treballar per suprimir el peatge de Les Fonts
-Suprimir zones blaves per Aparcament Gratuït de curta durada (zones vermelles) a eixos comercials.
-La transformació dels grans eixos viaris de Terrassa en travessia, per elevar la velocitat màxima a 70/90 km/h.
-Sincronització correcta dels semàfors per millorar la fluïdesa del trànsit.
-Sotmetre a votació referendària i vinculant, la reobertura del trànsit a vehicles particulars a la rambla d’Ègara.
-Reconvertir les zones blaves com a zones de residents en Barris que hi hagin zones blaves.
-Millorar i asfaltar l’avinguda del Vallès i arreglar el clavegueram pertinent.
-Construcció de vies verdes per a bicicletes i connectar tots els parcs naturals de Terrassa.
-Revisió i rectificació si s’escau del sentit dels carrers als diferents barris de la ciutat.
-Millora dels passos elevats, per evitar el càstig a la mecànica dels vehicles.

La formació política vol ajudar a "contribuir per millorar una bona convivència entre les diferents formes de mobilitat dins la ciutat" i per això, afirmne, "no descartem obrir noves propostes i escoltar als nostres ciutadans, tot animant-los a participar en el debat".

Pel que fa les 10 propostes que va fer Ègara Fòrum Mobilitat, Solidaritat Catalana va fer les següents al·legacions:

1. Restricció de l’accés de vehicles motoritzats de combustió al barri del centre. "Convertir el centre entre zones blaves i zones vermelles i no només al centre. Ara per ara des de la nostra formació aquest projecte proposat es inviable".
2. Fi de la tolerància d’aparcament incívic al voltant dels centres escolar.
"En aquest aspecte, no és contempla la gent que viu als extra radis de la ciutat. Molts alumnes estudien al centre de la ciutat i no tenen mitjans de transport i han d’anar acompanyats d’avis, pares, tiets o família. I com a tal, van amb vehicle privat".
3. Servei parcial de llançadora entre Les Fonts i Can Roca a la nova línia de FGC. "No ens hi oposem pas, tot i així, s’haurà d’exigir als FGC la gratuïtat dels aparcaments a les noves estacions. Ja que serà combinat entre tren i cotxe particular com es fa fins ara a les Fonts i Terrassa – Est".
4. Aparcaments segurs per a bicicletes a tota la ciutat. "Primer s’haurà de resoldre l’aparcament dels vehicles privats. Exigir a l’ajuntament la cessió dels solars abandonats a fer-los aparcaments i facilitar que s’estacionin. Exemple: Carrer Ancianitat, Voluntaris Olímpics, etc..."
5. Eixos de vianants que connectin tots els barris. "Si ja no es connecten els eixos en cotxe, fer-ho de forma vianant es inviable. Votació popular i vinculant per rehabilitar altre cop la Rambla per al transport de vehicles".
6. Aplicació dels ingressos per multes a campanyes de mobilitat sostenible.
"És un fet molt barroer. És més, les multes que s’apliquen ara mateix no és justifiquen com a tal i s’utilitzen amb afany lucratiu. Des de Solidaritat exigim que aquests siguin públics i el diner s’utilitzi amb afany de millora en mobilitat general i com exemple l’Avinguda del Vallès, asfaltat, reparació de claveguerams, peatge les fonts, etc..."
7. Poder sentir els ocells des de qualsevol carrer de Terrassa. "No compartim aquest pensament. Terrassa es una ciutat".
8. Conversió de Terrassa en una ciutat “30 km/h”. "Projecte impossible i molt intransigent una ciutat ha de tenir una velocitat variable. No es viable imposar la zona a les grans vies concorregudes".
9. Prohibició de la circulació de ciclomotors de combustió a tota la ciutat. "Ho considerem molt greu i preocupant".
10. Aplicació de la Llei Universal d’Accessibilitat. "D’acord donat que no s'aplica del tot dita llei".