Cecot inicia un projecte centrat en l'apoderament femení

Amb aquesta iniciativa es persegueix el foment de la igualtat d'oportunitats impulsant l'acompanyament de dones amb càrrecs intermitjos per a que puguin promocionar dins de l'empresa

La Torre
02 de setembre del 2014
La patronal Cecot torna a posar en marxa un projecte per oferir una capacitació global, combinant accions de format presencial i virtual amb l’objectiu de millorar les habilitats i capacitats directives per a dones.

L’any 2012 la patronal ja va desenvolupar una edició del Directives amb la participació de 7 dones amb càrrecs intermitjos i dedicades a la consultoria tecnològica, el disseny gràfic, els serveis de recursos humans, l’assessorament financer i a l’exportació. Aquestes persones van realitzar la càpsula formativa de manera semipresencial.

El projecte Directives contempla sessions centrades en oferir eines de lideratge, lideratge col·laboratiu, gestió del propi temps, emprenedoria i eines de comunicació/consciència comunicativa.

En el cas del Directives 14, la generació de coneixement es realitzarà mitjançant una càpsula de capacitació que abordarà temes tals com: psicològic (autoestima i autopercepció de la persona), habilitats directives i de lideratge, planificació de la carrera professional i aspectes vinculats a la vida familiar i personal. El projecte disposa d’una coach per a fer el seguiment i resoldre els dubtes que apareguin a les usuàries (ja sigui de les dones assistents a les sessions presencials o de qualsevol interessada). En la darrera edició els dubtes expressats per les participants versaven sobre: tècniques per afrontar reunions, autoanàlisi del llenguatge emprat i la gestió de conflictes interdepartamentals.

Per a la sensibilització del teixit empresarial, la iniciativa disposa d’un blog: http://directivesfcf14.wordpress.com i altres elements de comunicació com díptics i circulars informatives.

El Directives 14 hereta la metodologia emprada en la primera edició del projecte, que va tenir una avaluació molt positiva entre les participants.