De mite sobre rodes a heroi de còmic

Fa 75 anys que es van fabricar els prototips del Citröen 2CV, un utilitari senzill i econòmic | Ha estat company de viatge de Tintin, Mortadel·lo i Filemó o Súper López

G.A
17 d'agost del 2014
El 1939 es fabriquen els prototips del 2CV, del qual se'n venen 5 milions entre el 1948 i el 1990.

Mortadel·lo i Filemó es juguen la vida per aconseguir un premi de 100 milions de dòlars conduint un Citroën 2CV groc que el professor Bacteri ha manipulat perquè sigui l’automòbil més segur, ràpid i no contaminant del món -no cal dir que acaben estimbats-, a L’afer Tornassol, Hergé fa conduir als policies secrets Dupont i Dupond un 2CV de color verd, tot i que l’any 1955 només es comercialitzava en gris. El creador de Tintín, que dibuixarà fins a 140 cotxes diferents i que només concedirà al 2CV l’honor de repetir en una nova aventura, veurà com a finals de 1960 Citroën traurà al mercat aquell mateix color, i el 1985, la marca francesa fabricarà una sèrie especial Tintín amb els models Charleston i Club. També Segis i Olivio, la parella de drapaires creada per Jaume Rovira el 1971 per al a revista Mortadel·lo, recorren a un Citroën 2CV versió comercial per sobreviure a aventures rocambolesques. I Súper López, a La pesadilla atòmica aposta per un modest Citroën 2CV, que posteriorment substituirà per un Seat Panda.
 
Aquest utilitari també ha fet incursions al cinema i s’ha deixat veure en una de les entregues de l’agent especial 007, Només per als teus ulls (1981), en què James Bond condueix a tota velocitat un 2CV en una persecució brutal per fugir dels dolents, que viatgen en un Peugeot 504. S’ha explicat que el 2CV estava modificat amb un motor d’un Citroën GS per aconseguir més potència i velocitat. I és clar, la pel·lícula espanyola Sor Citroën, en què una monja aprèn a conduir amb un 2CV pels carrers de Madrid. 
 

Més informació a Nació Digital