La Gran Muralla

Cèlia i Romain
12 d'agost del 2014
Cèlia contemplant la gran muralla xinesa Foto: Cèlia i Romain

Hi ha diferents possibilitats per visitar la gran muralla: es poden reservar excursions des dels hotels o s’hi pot anar per lliure; visitar les zones més freqüentades o aventurar-se pels trossos abandonats. Nosaltres havíem trobat un plan, gràcies a blogs d’altres viatgers, que no estava gens malament. Es tractava de fer la part de Simatai a Jinshnaling (no gaire turística) fent nit a Simatai, als peus d’una part que està tancada al públic. Això permetia de pujar a la muralla il·legalment al vespre, per veure la posta de sol sense gent, i tornar-hi al matí abans que arribéssin els guardes de seguretat. Després, el plan consistia a fer la part de Jinshanling, oberta al públic.

Vam estar preparant l’excursió dies abans, mirant la meteo, comparant les previsions xines amb les de la CNN, fent càlculs i suposicions. El temps era inestable, però semblava que s’amillorés, passant de pluja i núvols, a només sol i núvols.

Vam arribar a Simatai sota la boira. El que ens pensàvem que era contaminació a Pekin, va resultar que eren núvols baixos, conseqüència de la calor. Decepcionats però no vençuts vam fer l’excursió que estava prevista, és a dir, pujar a una de les torres de la gran muralla des de la pensió. « forty minuts », ens havia dir el xofer. Van ser més aviat « fifty minuts », però de pujada forta per un cami boscós, a les tres de la tarda, amb un 80 % d’humitat i a 30 graus… i amb la boira estancada per acabar-ho d’arrodonir. No cal dir que vam suar una miqueta…

A dalt, la visibilitat era pèssima. « La gran muralla ? No, no, aquí no hi és ». Vèiem per on passàvem, vèiem la torre del costat, però no vèiem la gran muralla amb tota la seva esplendor. « No passa res, baixem, potser durant la nit s’aclareix el temps ». Vam rehidratar-nos amb una cerveseta a la terrassa de la pensió, amb unes vistes que no estaven gens malament, i a dormir, que demà serà un altre dia.

Un altre dia emboirat ! Només de llevar-nos ja vam decidir que tornaríem a Pekin el mateix vespre, en comptes de quedar- nos un dia més. Però no vam voler renunciar del tot i vam fer l’excursió prevista a Jinshanling. No es veien els quilòmetres i quilòmetres de construcció que contorneja la muntanya, no es veia la vall, però s’intuïa la paret i ens vam poder fer una idea de la immensitat i bojeria de la muralla. No va ser la idea de paisatges magnífics i de vistes romàntiques sota la posta de sol que teníem. Però vam dir-nos que, com que el sol es pon cada dia, ja tindríem altres postes de sol boniques i que, a la Gran Muralla, si un dia ens venia de gust, ja hi tornaríem!

Pels que vulguin probar l’aventura que vam fer nosaltres aquí teniu l’informació. Amb bon temps pot valdre molt la pena !

Enviar un mail a en Jean-Felix ([email protected]). És francès, podeu escriure-li en anglès. És ell el que s’encarrega de contactar els hostes i el taxi. Us explicarà les diferents possibles excursions i els passos a seguir per arribar a l’alberg.

Per anar-hi : Agafar el bus direcció Luanping des de Wangjing West, a la línia de metro 13. Un cop al bus, trucar en Jean-Felix i dir-li que esteu al bus. Ell trucarà al taxi que us vindrà a buscar a la parada Jinshanglin Service Center (la única que hi ha a mig camí, al cap d’unes 2 hores de trajecte).

La resta s’encadena sense problema. El taxi us porta a la pensió, l’endemà us ve a buscar i us porta a l’inici de l’excursió. I a la nit us ve a buscar i us torna a deixar a la parada de bus.

Preu : 300 yens per persona. Nit, taxi i sopar i esmorzar inclosos . No us espereu un gran luxe d’habitació. Son habitacions dobles amb WC a l’exterior. Com que no hi havia ningú, a nosaltres ens van portar a casa del propietari, on hi havia dutxa. Molt útil després de la suada…

Podreu seguir les aventures pel món d'aquesta jove parella, en Romain i la Cèlia, a través de La Torre on de forma periòdica escriuran per fer saber on paren, com s'ho fan per sobreviure, què els ha agradat dels llocs que han visitat i quin és el seu proper destí. Per aquells que vulgueu més informació sobre com s'estan preparant o conèixer de més a prop els nostres protagonistes podeu fer-ho també a través del  seu blog Le monde qui tourne