Cal un pàrquing al Natació Terrassa?

El CNT construirà un aparcament dins de les instal·lacions, d'acord amb l'Ajuntament. La mesura vol solucionar un dèficit històric. La mancança és causa d'insatisfacció entre els socis. El projecte preveu unes 160 places en l'espai que ara ocupen les pistes de tennis i part del terreny destinat a les àrees de patinatge i de bàsquet

La Torre
13 d'agost del 2014
Per contribuir a la viabilitat del club
 
JOAN CELMA
Director general del Natació Terrassa
 
El dèficit de places d’aparcament a l’Àrea Olímpica ha estat una constant durant la darrera dècada. Malgrat que van analitzar-se diverses propostes per mirar de resoldre la qüestió, cap va portar-se a terme, cosa que ha comportat que la problemàtica s’anés agreujant. A hores d’ara, entenem que és una matèria prioritària i estratègica per al desenvolupament futur del club. Coneixem de primera mà que la manca de places d’estacionament és una causa de gran insatisfacció entre els socis, de manera que considerem que la situació ja no admet més dilacions, especialment en el context de crisi que estem vivim i que provoca que fidelitzar el soci i aconseguir-ne de nous resulti més complicat que mai. 
 
El projecte que estem treballant preveu l’adequació amb caràcter reversible de part de la zona esportiva que dóna a l’avinguda Abat Marcet per tal d’encabir-hi 140 places d’aparcament adreçades exclusivament al soci. A més, pràcticament la meitat de l’espai, habilitat com a dues pistes de bàsquet, s’usarà el cap de setmana per a activitat esportiva oberta. Cal remarcar que l’actuació té marxa enrere, és a dir, que si, d’aquí a uns anys, s'hi construeix un pàrquing, l’espai tornaria a destinar-se íntegrament a la pràctica esportiva. 
 
El pla s’ha anat adaptant durant als darrers mesos als requisits municipals fins que, finalment, ha estat lliurat a l’Ajuntament. Així mateix, ens vam reunir amb representants de l’Associació de Veïns de Poble Nou–Zona Esportiva per explicar-los personalment el projecte. Tant la presidenta com els altres membres de l’associació van veure amb bons ulls la idea, ja que contribuirà a millorar el col·lapse en què es troba la zona pel que fa a l’aparcament. En aquest sentit, volem aclarir també que, malgrat que no existeix una relació directa entre l’obra i la Biblioteca Districte 5, l’equipament cultural mantindrà la seva plena accessibilitat.
 
En paral·lel a aquest projecte, en les nostres publicacions no hem deixat de promoure l’ús del transport públic i de la bicicleta per desplaçar-se al club. Precisament, en la revista del mes d’abril, hem detallat les quatre línies d’autobusos urbans amb parada a les instal·lacions de l’Àrea Olímpica i les dues amb parada a les instal·lacions del Pla del Bon Aire. Igualment, hem remarcat la conveniència de fer servir la bici, un mitjà de transport net i saludable, per al qual comptem amb un espai tancat on es pot aparcar amb tota tranquil·litat. 
 
Finalment, creiem que resoldre la problemàtica de l’aparcament esdevé una de les mesures per fidelitzar el soci i, per tant, una de les vies per assegurar la viabilitat del club, un objectiu que suposa un benefici per a la ciutat. El Natació és una entitat sense afany de lucre declarada d’utilitat pública, que ha invertit gairebé 18 milions d’euros en els darrers 10 anys en una instal·lació pública, és a dir, per al municipi i els ciutadans. Una inversió de caràcter social i esportiu de primer ordre, com cap altra entitat a la ciutat. Així mateix, més de 1.700 esportistes formen les nostres 15 seccions i les nostres 11 escoles esportives, en les quals es porta a terme una tasca essencial de transmissió de valors fonamentals per al desenvolupament personal. 
 
Aquest vessant esportiu conviu de forma harmònica amb el social, amb una família de 18.000 socis. Esport i exercici físic milloren la salut, impulsen l’esperit de superació, integren socialment i desenvolupen una funció cabdal en termes culturals i d’identitat. Tot això és possible al Natació. I tot això és el que volem garantir, ara i en el futur. 
 
 
Transparència, diàleg i informació
 
EMILIANO MARTÍNEZ
President de la Federació de Veïns de Terrassa
 
El principal objectiu de les associacions de veïns és millorar les condicions de vida dels nostres veïns i veïnes i per aconseguir aquest gran objectiu realitzem moltes activitats i amb la nostra relació amb l'Administració, el primer que exigim és: transparència, informació i capacitat de diàleg. 
 
En la construcció del pàrquing a la zona esportiva de l'Abat Marcet, gestionada pel Club Natació Terrassa (CNT), no hi ha hagut cap d'aquestes tres exigències. La primera informació que va arribar a les associacions de veïns va ésser gràcies a una filtració en un diari local. Informació que ràpidament va ser negada i matisada per l'equip de Govern de l'Ajuntament. 
 
La segona informació ha estat per mitjà d'una publicació del mateix CNT. Aquesta no ha estat desmentida. Què pensem i hem fet les associacions de veïns? D'entrada, ens preocupa que l'interès d'una entitat pugui prevaler sobre l'interès general, el col·lectiu. Ens atrevim a fer aquesta afirmació davant els fets que l'Ajuntament i el CNT han estat poc transparents. Sembla lògic que davant d'una proposta com aquesta, pel seu impacte, l'Ajuntament hauria de convocar els agents socials per conèixer la seva opinió. Insistim, "conèixer la seva opinió", però, per això, és necessari disposar d'informació que no hem tingut fins al dia que escrivim aquest article. 
 
Sembla evident que sense transparència i informació l'únic objectiu és buscar satisfacció puntual al CNT i no obrir un procés de diàleg. 
Els agents socials sense informació poc podem dir en aquestes circumstàncies, però hi ha  algunes reflexions unànimes de totes les AV que formen la Junta de la FAVT: 
 
1. La nostra principal preocupació és com afectarà aquest projecte la Biblioteca del Districte, cada dia més arraconada dins de les instal·lacions del CNT. 
2. Volem saber quin estudi d'impacte sobre la mobilitat s'ha realitzat. Com afectarà el trànsit i quines solucions es proposen. 
3. La proposta significa eliminar part dels equipaments esportius. Es pot fer? I amb quines condicions? Hi haurà alguna compensació? 
4. Els veïns i veïnes hi estem d'acord? Estem a temps de fer alguna proposta? 
5. Realment, algú creu que la creació de desenes de places d'aparcament augmentarà el 
nombre de socis del CNT? Sembla lògic creure que en cas d'èxit, en tenir més socis, les necessitats d'aparcament seran més grans, de manera que la solució serà el problema. 
 
Per totes aquestes reflexions, des de la FAVT hem sol·licitat el més lògic: la convocatòria de reunions informatives. Per aquest motiu hem reclamat informació sobre el futur de la Biblioteca del Districte V, sobre les modificacions urbanístiques i de mobilitat previstes i, sobretot, que el primer lloc on s’ha de presentar aquesta informació sigui en el Ple del Districte. A partir d'aquí i si l'autoritat ho permet, els veïns i les veïnes realitzarem les nostres propostes.