10
d'agost
del
2014
Els deu punts que s'han plantejat aconseguir des d'aquest grup d'entitats Foto: EFM
Des de l' Ègara Fòrum Mobilitat (ÈFM) volen crear un espai de debat permanent per assolir una "mobilitat sostenible i segura que sigui beneficiosa per a la majoria de ciutadans i ciutadanes de Terrassa". D'aquesta manera, han presentat un decàleg amb els seus objectius per al 2020. Entre aquests objectius hi ha, per exemple, restricció de l’accés de vehicles motoritzats de combustió al barri del centre, que tot el nucli urbà sigui zona 30, eixos de vianants que connectin tots els barris o implantar més i més segurs aparcaments de bicicleta.
Des de l' Ègara Fòrum Mobilitat (ÈFM) volen crear un espai de debat permanent per assolir una "mobilitat sostenible i segura que sigui beneficiosa per a la majoria de ciutadans i ciutadanes de Terrassa". D'aquesta manera, han presentat un decàleg amb els seus objectius per al 2020. Entre aquests objectius hi ha, per exemple, restricció de l’accés de vehicles motoritzats de combustió al barri del centre, que tot el nucli urbà sigui zona 30, eixos de vianants que connectin tots els barris o implantar més i més segurs aparcaments de bicicleta.
Per fer-ho participatiu, conviden als egarencs a respondre una enquesta. La idea és saber si s'està d'acord amb els deu punts, si n'hi ha alguns "impossibles d'assolir" o n'afegirien algun altre. Aquest grup d'entitats afirma que "no tenim la fórmula màgica per assolir cadascun d'aquests objectius o si s'hauria de treure o afegir-ne algun, per tant acceptem de bon grat la teva aportació al debat".
Les respostes seran tingudes en compte a la propera reunió presencial de l'Ègara Fòrum Mobilitat (ÈFM) al setembre.
Les respostes seran tingudes en compte a la propera reunió presencial de l'Ègara Fòrum Mobilitat (ÈFM) al setembre.
L'any 2000 es va signar el Pacte per a la Mobilitat de Terrassa, un conjunt de 18 punts per assolir un nou model de mobilitat. Algunes de les 30 entitats signants són ara membres de l’ÈGARA FÒRUM MOBILITAT (ÈFM). Els punts de l’esmentat Pacte es van desenvolupar i concretar posteriorment en el Pla Director de Mobilitat, un Pla que s’està revisant per incorporar els nous escenaris de mobilitat de la ciutat.