La Cambra Terrassa reforça la formació en màrketing digital

És la resposta a l’increment de la demanda experimentada per part del col·lectiu empresarial

La Torre
25 de juliol del 2014
La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa posarà en marxa una àmplia oferta formativa i informativa en màrqueting digital i tecnologies de la informació com a resposta a l’increment de la demanda experimentada per part del col·lectiu empresarial. En aquest sentit, l’entitat posa a disposició de les empreses un pla format per deu cursos de formació continuada.

Es tracta de cursos i tallers monogràfics d’entre 4 i 12 hores de durada, tant d’iniciació com d’actualització, orientats a oferir les claus en la gestió de les eines que ofereixen les tecnologies de la informació aplicades al màrqueting empresarial.

En aquest sentit, a més a més d’un curs d’introducció a les eines en màrqueting digital, també s’han programat cursos sobre com crear webs corporatius utilitzant Wordpress, com utilitzar Facebook per a empreses, Twitter com a eina de comunicació empresarial, taller pràctic de Google + i altres eines de Google i com utilitzar l’E-commerce com a canal de venda, així com un taller específic que oferirà una visió sobre l’evolució d’aquestes tecnologies en el darrer any per a les persones més experimentades.

Al mateix temps, s’incorporaran en breu a l’oferta formativa cursos sobre com vendre a través d’Amazon, com interpretar les dades de Google Analytics i com gestionar campanyes d’Anuncis a Adwords de Google.

Aquest programa de cursos de formació continuada complementaran els darrers que s’han realitzat durant el mes de juny: l’e-mail màrqueting, un taller pràctic de creació de newsletters i butlletins, i el videomàrqueting, un taller pràctic de Youtube. Aquesta oferta respon a l’alta demanda experimentada en aquest àmbit de la gestió empresarial.

De fet la Cambra ja ha desenvolupat sessions informatives sobre la Web 3.0, i sobre Pinterest i Instagram que van comptar amb l’assistència de prop de 200 persones.

Programa d’Especialització en Màrqueting Digital
Al mateix temps, en el darrer trimestre de l’any es posarà en marxa la quarta edició del Programa d’Especialització en Màrqueting Digital, després de l’èxit assolit en les dues edicions que es van desenvolupar en el 2013 i que es complementa amb un taller Update Màrqueting Digital per a exalumnes. Es tracta d’un programa de 65 hores de durada que començarà el proper dia 2 d’octubre.

Dirigit a gerents, directors i responsables de les àrees de comunicació, màrqueting i vendes, aquest programa d’especialització està dissenyat per oferir les claus per aprendre a analitzar l'estratègia de comunicació i màrqueting de l’empresa i les diferents eines de l'entorn d'Internet, optimitzar Internet com a mitjà per aconseguir contacte directe amb clients, detectar tendències, i utilitzar-lo com a eina de vendes, així com per conèixer les eines de medició i control, la utilització del comerç electrònic, analitzar el potencial de les xarxes socials, com fer un pla d'acció en xarxes i, finalment, aprendre a fer un pla de màrqueting digital per a l'empresa.

Servei d’assessorament a mida
Finalment, la Cambra reforça tota la seva oferta formativa en l’àmbit de les tecnologies de la informació i el màrqueting digital amb un servei d’assessorament propi dirigit a empreses interessades a incrementar el seu negoci i accedir a nous mercats a través d'Internet. En aquest sentit, el servei de la Cambra està orientat a donar suport en el disseny i la posada en funcionament, sota demanda i a mida, d'un pla de màrqueting digital que proporcioni a l'empresa una millor presència a Internet a través de la web i les xarxes socials.

Mitjançant aquest servei, la Cambra analitza la presència de l'empresa a Internet i de la seva competència, identifica els criteris de recerca del clients potencials, defineix les estratègies de posicionament a la xarxa, dissenya i activa campanyes publicitàries a Internet a nivell nacional i internacional i du a terme el seguiment periòdic de l'analítica web i la valoració del resultat de les campanyes, amb proposta de noves actuacions. Aquest servei d’assessorament es va posar en marxa el 2008 i ha atès un total de 65 empreses.