Ara, UPC EcoRacing s'ha renovat amb una nova generació d'estudiants que ja està donant els últims retocs a l'ecoRZ, un nou model, una nova versió, un nou concepte de bòlid que presentaran el pròxim mes de setembre a Itàlia i que començarà a rodar el proper 2015. Com serà ? Quin aspecte tindrà? Superarà el palmarès de l'ecoR2?
Fa un any, més de 150 estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) es van presentar a la convocatòria d'UPC EcoRacing per formar part de l'equip que desenvolparia el nou monoplaça universitari de competició. Finalment van ser 25 els estudiants escollits per dissenyar i construïr un nou vehicle ecològic que competirà als circuits internacionals de tot el món dins del campionat Formula Student.
La idea dels estudiants d'UPC EcoRacing és construïr l'ecoRZ, un cotxe nou capaç de superar els resultats de l'ecoR2 tot i mantenint la idea de vehicle innovador, sostenible i competitiu. L’ecoR2 es va construïr l'any 2010 i va ser el primer cotxe universitari híbrid de competició desenvolupat a l’Estat. L'any 2012 va ser el millor equip espanyol a la Formula Student Spain que es va celebrar al Circuit de Catalunya l'any 2011, a on va aconseguir un meritori segon lloc, per darrera nomès de l'equip suïs. UPC EcoRacing van acoseguir tambè al circuit de Silverstone (UK) un més que destacable sisè lloc i van formar part de l’exclusiu grup de 39 vehicles que van superar les exigents proves de resistència. EcoR2 va creuar l'Atlàntic un any desprès per participar al circuit de New Hampshire (Boston), on va pujar al podio amb un tercer lloc.
Els excel·lents resultats obtinguts a la trajectoria d'UPC EcoRacing no acaben aquí, ja que el seu cotxe híbrid va quedar segon classificat a la Formula Electric and Hybrid Ital, superant a universitats amb pressupostos molt superiors i de més llarga tradició
Els estudiants d'UPC EcoRacing encara no volen revelar el secrets del seu nou model de bòlid, l'ecoRZ. Segons diuen, les novetats seran importants, tant pel que fa a les característiques tècniques, com al disseny, i estan absolutament convençuts que apostant per tecnologies sostenibles i alternatives aconseguiran un cotxe altament competitiu amb el que superaran el palmararès del seu predecessor, l'ecoR2.