Santi Rius recorda que hi ha vida més enllà de les xarxes socials

L'escola Gresol va acollir una conferència a càrrec de l'assessor de màrqueting on-line de la patronal Cecot i director de Creat360

La Torre
18 d'abril del 2014
L’Escola Gresol va acollir una conferència a càrrec de Santi Rius, assessor de màrqueting on-line de la Cecot i director de Creat360 amb el títol “hi ha vida més enllà de les xarxes socials” adreçada a alumnes de Batxillerat i quart d’ESO.
 
L’objectiu d’aquesta xerrada va ser ajudar als alumnes a descobrir com treure profit de les xarxes socials i explicar les possibilitats que els ofereixen per compartir informació, per col·laborar amb els demés i per aprendre.
 
Segons va explicar Rius, la realitat és que avui els adolescents són nadius digitals, utilitzen de forma compulsiva els telèfons, enviant missatges constantment sense separar-se mai del whastsapp. Són usuaris actius de les xarxes socials i no tenen consciència del que significa el terme “privacitat”, mentre que els pares han deixat de ser referents en el seu món digital.
 
Davant d’aquests fets, Rius afirma que cal que coneguin molt bé els perills que comporta la seva manera d’actuar en el món digital i siguin conscients que el que facin avui deixarà empremta per sempre en la seva identitat i reputació digital.
 
En la conferència, es van repassar els punts de l’anomenada Bergen Facebook Adicction Scale amb la intenció de que cadascú valorés fins a quin punt es troba enganxat en el món del facebook i per extensió en el d’altres xarxes socials.
 
Els punts d’aquesta escala, tot indicant que acomplint-se entre 4 i 6 d’aquests punts, el perill es pot considerar gran són:
 
1. Passar molt temps pensant en la xarxa social, com Facebook (o whatsapp).
2. Sentir una necessitat d’utilitzar la xarxa social en tot moment.
3. Utilitzar la xarxa social per oblidar-se dels problemes personals o escolars.
4. Fracàs en l’intent de reduir l’ús de la xarxa social.
5. Sentir inquietud i ansietat per utilitzar la xarxa social, sobre tot quan està prohibit (escola, dinant amb la família, etc.).
6. Tenir impactes negatius en la vida estudiantil o personal per utilitzar les xarxes socials (baix rendiment, ciberassatjament, aïllament social, etc.).
 
La conferència va finalitzar donant un repàs a aspectes tecnològics de futur com la geolocalització, la realitat augmentada, la gammificació o la virtualització, entre d’altres.
 
Santi Rius va voler transmetre que “cal ser feliços amb el que fem, que ens hem d’i il·lusionar, esforçar, tenir compromís i ser responsables. Que s’han d’aprofitar les oportunitats i tenir objectius assumibles. I, sobretot, no témer al fracàs i ser emprenedors”.