Cultura busca director pel Museu de la Ciència de Terrassa

L'Agència Catalana del Patrimoni Cultural ha obert la convocatòria pública per proveir el lloc

La Torre
16 d'abril del 2014
El Departament de Cultura, a través de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, ha obert la convocatòria pública per proveir tres llocs de director/a de museu, corresponents al Museu d’Arqueologia de Catalunya, el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) i el Museu d’Art de Girona. El director o la directora de cada equipament cultural es determinarà per un procés de selecció públic amb criteris de professionalitat, transparència, mèrits i capacitats.
 
Els candidats que es presentin al procés de selecció han de tenir una titulació superior universitària, acreditar experiència en llocs de responsabilitat en l’àmbit museístic o similars i demostrar els coneixements necessàries sobre museologia i sobre la temàtica del museu en qüestió.
 
El termini de presentació de sol·licituds finalitza el 6 de maig.
 
 
Fases de la selecció
El procés de selecció consta de dues fases i el candidat escollit serà el que obtingui la millor valoració global. La primera fase inclou la valoració dels mèrits i capacitats, mitjançant la presentació del currículum vitae, i l’elaboració d’un projecte sobre el contingut funcional del lloc a proveir. La segona fase preveu que, un cop fetes les valoracions de les candidatures, les persones preseleccionades podran ser convocades a una entrevista.
 
La comissió de valoració dels candidats està integrada pel director, el gerent i el cap de la Divisió d’Actuacions en Museus i Monuments de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, així com per dos representants més relacionats amb l’àmbit temàtic específic de cada un dels llocs.
 
Un cop analitzades les sol·licituds per part de la comissió de valoració, es trametran al Consell d’Administració de l’Agència, que s’encarregarà de designar el candidat que es consideri més adient. Aquesta designació s’elevarà al conseller de Cultura, prèvia aprovació per part de la Junta de Museus de Catalunya
 
 
Funcions dels directors
Segons els Estatuts de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, els directors dels equipaments tenen atribuïdes les funcions següents: 
  • Tenir la representació de l'equipament cultural i, amb les limitacions que es determinin pel reglament de funcionament i règim intern, subscriure en el seu nom els convenis i contractes necessaris per a les finalitats de l'equipament i ordenar les despeses i els pagaments.
  • Organitzar, planificar, executar i avaluar els recursos econòmics, tècnics i humans, i els programes de conservació, documentació, difusió i recerca.
  • Elevar a la direcció de l’Agència, d’acord amb la proposta de l’òrgan de selecció corresponent, la designació dels responsables de les seus territorials del seu equipament, i dirigir-ne les funcions.
  • Preparar el pla anual d'activitats del seu equipament.
  • Elaborar els projectes d’actualització i millora dels fons del seu equipament i de les seves instal·lacions.
  • Proposar l'adquisició d'elements i d'objectes culturals d'interès i gestionar els fons i col·leccions del seu equipament, sens perjudici dels requisits legals vigents.
  • Les altres atribucions que li siguin encomanades pel Consell d’Administració, per la seva presidència, per la seva direcció o, en el cas dels museus nacionals, pel consell rector corresponent.