El comitè acusa la direcció de Mútua del col·lapse d'urgències

Els treballadors manifesten que l'epidèmia de grip es veu doblement agreujada per una "manca de recursos de material i de personal"

La Torre
18 de gener del 2014
Foto: Pau Moya

El comitè d'empresa de l'Hospital Universitari Mútua de Terrassa ha acordat per majoria fer públic el col·lapse del servei d'urgències de l'equipament sociosanitari davant l'avenç de l'epidèmia de grip. Des del comitè consideren que "hi ha hagut una manca de material, d'espai adequat i confidencialitat per atendre els pacients, així com nul·la ampliació de la plantilla per fer front l'augment de la demanda assistencial".

Els treballadors de Mútua remarquen que "l'augment del nombre de pacients i el manteniment de plantes d'hospitalització tancades (a causa de les retallades) ha portat com a conseqüència el total col·lapse del servei d'urgències, havent hagut d'ubicar pacients en les sortides d'emergència de passadissos i en zones de perill de radiació". Així mateix, subratllen que un cop s'han obert les plantes, com la 12, s'ha realitzat sense "els recursos necessaris per una correcta atenció a l'usuari".

Per tot plegat, recriminen que la situació "ha exposat innecessàriament els treballadors sanitaris" a la malaltia així com un "augment desproporcionat de càrrega de treball comportant esgotament físic i psicològic del personal assistencial agreujat per l'augment dels ritmes de treball instaurats (de fins a nou dies seguits, en molts casos)". Tampoc estan conformes en què s'hagin classificat "zones dels passadissos del servei d'urgències com a llocs assistencials per pacients que precisen oxigenoteràpia i/o tractament nebulitzat, ja que aquestes zones són llocs de pas que dificulten el correcte trasllat de pacients dins del servei".