Anna Alàs porta al Lliure una òpera amb la crisi europea de fons

La Torre
26 de novembre del 2014
Actualitzat a les 18:44h
576_1330346268IMG_0032
576_1330346268IMG_0032 | L. T.
La cantant terrassenca Anna Alàs i Jové co-protagonitza la nova estrena produïda per Òpera de Butxaca i Nova Creació, amb funcions aquesta setmana a Barcelona. "Go, Aeneas, Go!" i "Dido & Aeneas Reloaded" es podran veure al Teatre Lliure des d'aquest dimecres i fins al 30 de novembre. Aquest jove equip escènic-musical català va guanyar l'any passat el primer premi d’òpera de nova creació “Berliner Opernpreis 14 von Neuköllner Oper und Gasag" de Berlín. Es tracta d'una relectura del clàssic d'Henry Purcell convertida en una òpera "líquida de cambra" amb l'Europa en crisi de fons.

La primera part, "Dido Reloaded", se centra en Dido i la seva confident Belinda. S'hi mostren els dilemes de la protagonista femenina, líder d’un país europeu que viu en pròpia pell l’etern conflicte del governant: desig i el deure. La trobada de Dido i Enees suposa l'encreuament entre dues cultures i el conflicte d'amor neix de  la disjuntiva: obligacions polítiques i els anhels personals

La segona part, "Go, Aeneas, Go! " se centra en seguir el periple que l’heroi masculí fa després de deixar enrere Dido. Enees és un funcionari polític que lluita utòpicament per la idea d’una Europa unida i emprèn un viatge pels països de la Unió amb la intenció de lluitar contra un euroescepticisme Aquesta lluita el durà al límit i veurà el fracàs dels seus propòsits idealistes.

A l' epíleg,  escrit expressament per a les funcions del Teatre Lliure, els dos amants es retroben al seu avern particular. Abocats pel desamor i la manca de rumb dels designis europeus, Dido i Enees s’enfronten ara sí, al seu destí final.