Banc Sabadell i Caixa Penedès ja operen amb les mateixes directrius

La Torre
13 de juny del 2013
   Primera convenció de negoci després de la integració operativa de les xarxes d’oficines
Primera convenció de negoci després de la integració operativa de les xarxes d’oficines | Banc Sabadell
Primera convenció de negoci després de la integració operativa de les xarxes d’oficines Foto: Banc Sabadell

Mil dos-cents directius de les xarxes comercials de Banc Sabadell i BMN a Catalunya es van reunir al Centre de Convencions Internacional de Barcelona per celebrar la primera gran convenció de negoci després que Banc Sabadell tanqués la presa de control del negoci i la xarxa comercial de Banco Mare Nostrum (BMN) a Catalunya i Aragó (que, bàsicament, coincideix amb l'estructura de l'antiga Caixa Penedès).

En l'acte van intervenir el president de Banc Sabadell, Josep Oliu, el conseller delegat, Jaume Guardiola, el director general adjunt de Banca Comercial, Carlos Ventura, i el subdirector general i director territorial de Catalunya, Lluís Buil.

El conseller delegat de Banc Sabadell, Jaume Guardiola, va obrir l'acte referint-se a l'estratègia seguida per l'entitat des de l'inici de la crisi i com aquesta estratègia i l'aprofitament de les oportunitats sorgides han permès transformar Banc Sabadell i situar-lo entre els quatre primers grups bancaris privats del país.

Amb vista al futur immediat, ha dit que un dels principals reptes del grup és  "tancar la diferència de valor que hi ha entre els clients que provenen de Banc Sabadell i els que hem incorporat dels bancs integrats, un procés que –va explicar– avança pel bon camí en la xarxa comercial de Banco CAM i que ara serà també una de les prioritats a les oficines de Caixa Penedès". En aquesta mateixa línia de buscar la màxima rendibilitat, va dir que era prioritari "evacuar ràpidament els actius improductius i incrementar la productivitat i reduir la despesa per compensar així l'estrenyiment dels marges i el poc creixement."

Guardiola es va referir a l'actual posició de Banc Sabadell en el mercat espanyol, que va qualificar de "confortable i que ens consolida –va afirmar– com una de les entitats de referència al nostre país d'acord amb el que ens havíem marcat com a objectiu en els nostres plans estratègics". Amb la integració del negoci de BMN a Catalunya i Aragó es culmina una etapa i, en aquest sentit, el conseller delegat va manifestar que "tanquem la persiana pel que fa a operacions corporatives, si bé –va afegir– ens queda el repte d'equilibrar la nostra posició a Madrid, on la densitat de la nostra xarxa haurà de continuar creixent orgànicament durant els pròxims anys".

Per la seva banda, Carlos Ventura i Lluís Buil van detallar les directrius i els objectius comercials per als pròxims mesos, tant per a la xarxa de Banc Sabadell com per a la xarxa i els professionals integrats a les oficines de Caixa Penedès, dels quals Ventura va afirmar que es veuran obligats a fer "un esforç addicional durant els pròxims mesos, ja que hauran de compaginar les tasques pròpies del dia a dia comercial amb les derivades de la integració tecnològica que culminarà al mes d'octubre i l'assimilació de la cultura interna de Banc Sabadell".

Lluís Buil, després d'exposar el nou organigrama de la territorial –la més gran de Banc Sabadell, amb un volum 60.000 milions d'euros, 864 oficines, 4.070 empleats i 2 milions de clients– va detallar les prioritats comercials per al futur immediat referint-se, entre d'altres punts, al pla comercial dissenyat per tornar a recuperar la confiança dels clients que durant els últims mesos han abandonat l'entitat, "aprofitant la solidesa de la marca Banc Sabadell, les seves fortaleses i el seu catàleg de productes i serveis, i posant en marxa una bateria d'actuacions similar al que hem aplicat a Banco CAM i que tan bons resultats ens ha donat".

Finalment, el president de Banc Sabadell, Josep Oliu, després de fer una breu exposició de la història de l'entitat des de la seva creació el 1881, va destacar els valors culturals del banc, "que –va dir– es poden resumir bàsicament en dos: rendibilitat i qualitat de servei".

En la seva al·locució, va ressaltar la importància estratègica de la integració de l'antiga xarxa i el negoci de BMN a Catalunya i Aragó, i va demanar als empleats provinents de la xarxa de Caixa Penedès un esforç per assumir el canvi cultural i de mentalitat que comporta saltar d'una caixa d'estalvis a un banc privat, "on –va manifestar– tots els esforços han d'anar dirigits a crear valor per als accionistes. És un canvi important i ha de ser assumit sense ambigüitats".

Amb vista al futur, Oliu es va referir als tres grans objectius del nou grup Banc Sabadell: "Créixer en lideratge al mercat espanyol, rendibilitzar el desplegament estratègic i integrar el model de gestió, i preparar-se per a la futura etapa de creixement, que vindrà marcada per la internacionalització."

El president va finalitzar la seva intervenció manifestant que "la prudència i el sentit comú (el seny català) defineixen la manera de fer banca de Banc Sabadell", i ha subratllat dues premisses bàsiques que per a ell ha de tenir qualsevol empleat de Banc Sabadell: "No caure en l'autocomplaença i voler millorar sempre i ser optimista."