Redacció | Actualitzat el 19/05/2010 a les 09:16h

Una exposició dóna consells alhora de buscar habitatge

La secretària d’Habitatge, Carme Trilla, i l’alcalde d’Olot, Lluís Sacrest, van presentar ahiri l’exposició itinerant Habitatge/cat al seu pas per Olot A l’acte hi va assistir també el director dels Serveis Territorials del Departament de Medi Ambient i Habitatge a Girona, Emili Santos, i el director de Promoció de l’Habitatge de la Generalitat, Joaquim Gascó. La mostra explica les polítiques d’habitatge que el Govern de la Generalitat ha posat en marxa en els darrers anys i es podrà visitar fins el diumenge 23 de maig, de 10 a 20 h, al Firal d’Olot.
 
L’exposició va estar la setmana passada a Tremp i a la Seu d’Urgell (Alt Urgell) i ha passat ja per les Terres de l’Ebre (la Sénia i Tortosa), Tarragona i Reus i quatre municipis lleidatans (Mollerussa, Tàrrega, Balaguer i Lleida). Fins al mes de juliol, recorrerà una vintena de municipis catalans per explicar de manera gràfica la política d’habitatge actual: l’accés a l’habitatge, la qualitat i la innovació, el pla de futur i les mesures que la Generalitat ha adoptat per fer front a la crisi econòmica. Després d’Olot, Habitatge/cat anirà a Salt, Vic i Figueres.
 
Les persones que visitin la instal·lació coneixeran de primera mà el que ofereix l’Administració per accedir a l’habitatge: habitatge protegit de compra i lloguer, ajuts per comprar i llogar, ajuts per a l’emancipació dels joves, garanties que dóna la Generalitat als propietaris que volen posar un pis en lloguer i la xarxa d’habitatges que té l’Administració per a joves, gent gran i persones amb necessitats específiques d’allotjament. També trobaran les mesures impulsades davant la crisi econòmica que han provocat noves dificultats en l’accés a l’habitatge, unes dificultats que demanen respostes immediates.
 
L’exposició presenta, igualment, l’oferta d’ajuts i préstecs per a la rehabilitació d’edificis i d’habitatges quant a la reparació de patologies estructurals, instal·lació d’ascensors, adequació d’instal·lacions comunitàries i incorporació d’elements de sostenibilitat i eficiència energètica. Hi ha un apartat dedicat a la qualitat i innovació, ja que avui és bàsic construir amb el menor impacte ambiental i, per tant, amb criteris d’ecoeficiència.

Carme Trilla amb l'alcalde d'Olot Lluís Sacrest, durant la visita. Foto: LaGarrotxa.info

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Olot
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
dimecres
7°C  21°C
Edicions locals
Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: