Redacció | Actualitzat el 21/01/2010 a les 12:58h

El nivell C de Català ja es pot obtenir a través d'internet

L’entorn virtual per a l’aprenentatge de la llengua catalana Parla.cat, desenvolupat per la Secretaria de Política Lingüística del Departament de la Vicepresidència i l’Institut Ramon Llull, en col·laboració amb el Consorci per a la Normalització Lingüística, ja té accessible el curs de Suficiència 1 en modalitat lliure. D’aquesta manera, els aprenents ja poden començar a preparar-se per a les proves oficials del certificat de nivell C de català. Aquest nivell equival al C1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües del Consell d’Europa.
 
El Secretari de Política Lingüística, Bernat Joan, ha afirmat que: “Som capdavanters en la posada en marxa de materials de primer ordre per a l’aprenentatge del català. Amb aquest entorn virtual d’aprenentatge responem a les necessitats diverses de formació que tenen els ciutadans de principis del segle XXI”.
 
El Parla.cat ofereix quatre nivells d’aprenentatge. Cada nivell s’organitza en tres cursos, que es poden dur a terme en modalitat lliure o amb tutoria.

Els sis primers cursos (de nivell bàsic i elemental) es van posar en funcionament l’octubre de 2008. El mes de maig de 2009 es va engegar el primer curs de nivell intermedi i el passat mes de juliol es van posar en funcionament el dos darrers cursos d’aquest nivell.

Actualment cada dia 1.500 persones aprenen català amb els cursos de Parla.cat i es preveu que, amb l’obertura de suficiència, aquesta dada es dupliqui.
 
El fet que els cursos s’hagin obert de manera progressiva ha permès oferir un servei de més qualitat, ja que ha facilitat un creixement estable i sostingut de la plataforma d’acord amb les necessitats.
 
A Parla.cat s’han matriculat 36.827 alumnes des que es va posar en funcionament i el nombre de matrícules no ha parat de créixer. Fins a juliol de 2009 es rebien diàriament una mitjana de 80 inscripcions noves. L’obertura del nivell intermedi ha significat un augment del 50% en el nombre d’inscrits fins a arribar a la xifra actual de 120 nous aprenents cada dia.
 
Actualment, a través de Parla.cat la nostra llengua s’aprèn des de 91 països diferents. Ocupen els deu primers llocs Espanya, França, Alemanya, Estats Units, Itàlia, Mèxic, Regne Unit, Hongria, Argentina i Brasil.

Navega per les etiquetes

nivellcatalàpotobtenirtravésinternet

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Olot
dimecres
-4°C  1°C
dijous
-2°C  5°C
divendres
-3°C  6°C
Recull fotogràfic
Vés a: Les nevades dels últims anys

Les nevades dels últims anys

Galeria de fotos dels temporals de neu arreu del país, des del 2003 fins a l'actualitat.

educaweb.cat
Recull fotogràfic
Vés a: Recordes aquella nevada...

Recordes aquella nevada...

Recull de fotos de la neu dels últims anys.

Edicions locals
Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: