Ús de cookies
GironaInfo.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Facebook i Twitter, les xarxes socials més utilitzades pel sector turístic gironí

El primer baròmetre sobre el cens digital del sector turístic també mostra usos molt reduïts de Foursquare o Google+

| Actualitzat el 20/08/2012 a les 14:24h
Arxivat a: Societat

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, radiografia la presència digital del sector turístic gironí per subsectors. L’objectiu de l’anàlisi és conèixer el grau de presència de l’oferta turística gironina als espais socials i fer-ne un seguiment digital per tal d’ajudar el sector en la seva activitat, visualització i comunicació mitjançat les eines i plataformes de promoció i comunicació.

La Guia professional de vendes de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, que publica el Patronat de Turisme i que s’intenta mantenir actualitzada malgrat el gran dinamisme del sector, conté la més àmplia informació sobre l’oferta turística de les comarques gironines distribuïda en diferents subseccions (737), entre les quals hi ha hotels, apartaments turístics, càmpings, allotjaments rurals, albergs, cases de colònies, golf, turisme nàutic, turisme actiu, esports, família, salut i bellesa, congressos i incentius, etc.
 
Actualment, és una eina comercial òptima per als agents de viatges, operadors turístics i, en definitiva, per als professionals de l’àmbit turístic d’arreu del món per conèixer i programar la destinació gironina.
Aquesta publicació ha estat la font sobre la qual s’ha dut a terme l’anàlisi qualitatiu durant un període de quatre mesos —d’abril a juliol de 2012. Les entitats i empreses censades i analitzades han estat 5.256.
 
Les xarxes socials analitzades en el cens són Facebook, Flickr, Google+, Foursquare, Picasa, Linkedin, Formspring, Pinterest, Twitter, Youtube, a més de tots aquells establiments amb bloc i amb la presència digital integrada en cadena (s’entén per presència digital integrada en cadena l’espai d’empreses, establiments o activitats que no tenen un lloc propi digital i que s’integren en un espai conjunt dins el paraigua corporatiu del grup empresarial al qual pertanyen). La metodologia emprada ha consistit a analitzar d’una en una cada empresa i per subseccions.
 
Conclusions més destacades de l’informe
 

1. Facebook predomina sobre tots els altres espais socials i quasi representa el 50 % de la suma de tota la resta.

2. Hotels, allotjaments rurals, albergs i centres de salut i bellesa són els que més utilitzen la presència digital integrada.

3. En els subsectors d’esdeveniments i convencions, negocis, golf i pitch-and-putt, Twitter iguala la presència a Facebook.

4. Els sectors amb més acció en els diferents espais socials són els de salut i bellesa, i restaurants amb distinció de qualitat.

5. Els subsectors amb menys presència són els d’activitats de turisme actiu.
 
L’informe posa de manifest que dels 5.256 elements analitzats de la Guia professional de vendes de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, 1.636 tenen presència, com a mínim, en un espai social. És a dir, el 31 % dels elements que el Patronat de Turisme té a la seva base de dades tenen presència almenys en un espai social, mentre que el 69 % restant no tenen cap presència en aquests espais.
 
Arran de les conclusions derivades de l’informe, el Patronat de Turisme continuarà fomentant la cultura digital i treballant en campanyes específiques per al sector turístic gironí a fi de millorar-ne la competitivitat. Aquestes accions se centren en formació professional específica, accions de comunicació a les xarxes, organització de blogtrips i, també, la imminent celebració del congrés TBEX a Girona i a la Costa Brava.
 
Ramon Ramos, director del Patronat de Turisme, apunta que «l’informe posa en relleu que el sector s’interessa pels nous mitjans de comunicació a la xarxa, tot i que encara els queda un llarg camí per recórrer, ja que bona part de l’univers analitzat no està utilitzant els espais socials com a eina de promoció i difusió». Ramos afegeix que «ser a les xarxes no és una obligació, però sí que és una opció recomanable».
 
L’entitat de promoció té la voluntat de reeditar l’informe anualment per tal de conèixer l’evolució digital del sector.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

FEU EL VOSTRE COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Predicció Girona
dimecres
8°C  24°C
dijous
9°C  22°C
divendres
10°C  19°C
Trump arrasa a Indiana i força la retirada de Ted Cruz
Ted Cruz s'ha retirat de la cursa republicana/Facebook Ted Cruz

Trump arrasa a Indiana i força la retirada de Ted Cruz

El senador per Texas es retira de la campanya i el multimilionari té el pas lliure cap a la nominació | Bernie Sanders dóna la sorpresa entre els demòcrates | La victòria final de Hillary Clinton no està en qüestió, però el seu rival de Vermont allarga la batalla

Hisenda activa les trobades presencials per ajudar a fer la declaració de renda

L'Agència Tributària posa en marxa el telèfon on els contribuents poden acordar una cita prèvia

El marit de la dona atropellada per un ciclista reclama millores als carrils bici

Joan Maria Roure carrega contra l’Ajuntament de Barcelona | La víctima està en estat de coma

El 18è Voll-Damm Festival Jazz Vic arrenca aquest dijous
Giovanni di Domenico al piano i Oriol Roca a la bateria/Festival Jazz Vic

El 18è Voll-Damm Festival Jazz Vic arrenca aquest dijous

El certamen serà a la capital d'Osona durant nou dies amb una vintena d'activitats, la majoria gratuïtes

El Banc Central Europeu deixarà d'imprimir el bitllet de 500 euros

La mesura pretén complicar el desenvolupament d’activitats delictives, com el blanqueig de diner o el finançament del terrorisme

Una empresa «batejarà» les seves pomes amb noms de persona per augmentar vendes
Nufri pretén /Nufri

Una empresa «batejarà» les seves pomes amb noms de persona per augmentar vendes

Nufri llança una campanya "emocional" amb les seves marques Livinda i Delissium

Marta Reina, la primera mossa d'esquadra transsexual

Marta Reina, la primera mossa d'esquadra transsexual

L’agent, que es deia Santi, va donar el pas fa tres anys | Ha estat molt ben acceptada pels seus companys

Baños i Torra insten la societat civil a ser «punta de llança» de l'independentisme

L'exdiputat de la CUP i l'expresident de l'ANC lideren un article signat per 23 persones que presenten candidatura al Secretariat Nacional de l'ANC

L'Hospital d'Olot es converteix en el plató d'una pel·lícula de cinema

El director Lino Escalera roda a les instal·lacions el seu primer llargmetratge "No sé decir adiós", amb Lola Dueñas, Juan Diego, Nathalie Poza i Pau Durà entre els protagonistes

L'Atlètic resisteix a Munic i es classifica per la final de Champions
Jugadors de l'Atlètic celebrant la classificació /Europa Press

L'Atlètic resisteix a Munic i es classifica per la final de Champions

Els dos gols del Bayern de Guardiola no han estat suficients per superar els matalassers | Les aturades de Jan Oblak, vitals pels de Simeone

Un laborista d'origen pakistanès, a les portes de l'alcaldia de Londres
Sadiq Khan, al centre, fent campanya/Facebook Sadiq Khan

Un laborista d'origen pakistanès, a les portes de l'alcaldia de Londres

Sadiq Khan, s'enfronta al conservador Zac Goldsmith, i es podria convertir en el primer alcalde musulmà | Les municipals a Anglaterra, un test pels líders conservador, Cameron, i laborista, Corbyn | Dijous hi ha també eleccions als parlaments d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord

El ciclista implicat en un atropellament a Barcelona es presenta a comissaria

El conductor de la bicicleta assegura que va socórrer la dona

Galeries de fotos
La Diada de Sant Jordi, en imatges

La Diada de Sant Jordi, en imatges

Recull de fotogaleries, del 2003 ençà

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: