Ús de cookies
GironaInfo.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Una empresa catalana idea una xarxa social per prendre decisions en grup

Womity vol calcar la filosofia del boca-orella a Internet amb un projecte que vol esdevenir internacional

| Actualitzat el 13/06/2012 a les 15:34h
Arxivat a: Internet

"Als impulsors del projecte ens molestava molt que sempre que havies de decidir un regal comunitari, on anaves a passar un cap de setmana o on feies el sopar d'empresa representava de seguida una cadena de com 80 mails", ha explicat a l'ACN el director general de Womity, Carlos Krauel. Per evitar aquest tipus de situacions "incòmodes", ell i el seu equip han inventat una nova xarxa social que pretén facilitar la presa de decisions en grup. L'objectiu dels impulsors de Womity és creuar fronteres i aconseguir en un any involucrar les empreses en aquest sistema, per tal que, per exemple, en una presa de decisió sobre on anar a fer un àpat, un restaurant pugui fer una proposta de menú i preu.

El nom de Womity prové de 'word of mouth community' (la comunitat boca-orella, en anglès). En la seva primera fase, té implementada només l'eina de presa de decisions però en un futur pròxim vol involucrar-hi les empreses, per tal que puguin fer les seves propostes als usuaris, sempre que aquests donin el seu consentiment, en paraules del director general d'aquesta flamant xarxa social, que es va posar en marxa el març passat i ja compta amb uns 7.000 usuaris registrats.

A banda de la presa de decisions, Womity també permet demanar consells. Per exemple, pots exposar que vols comprar-te un ordinador i que tens tres alternatives. Llavors, sol·licitar a amics experts que valorin quina de les opcions és la millor.

Segons Krauel, el valor afegit d'aquesta nova xarxa social és que l'usuari, ja d'entrada, sap "que les marques podran parlar-li i que es podrà relacionar de manera natural" amb diverses empreses. Això no passa, segons l'ideòleg de Womity, amb la gran xarxa Facebook on les marques "molesten" perquè està concebuda com un espai de relació "amb els amics, la família i el món de l'oci". Krauel també desmarca Womity de l'eina Doodle, centrada en escollir col·lectivament dates d'esdeveniments, tipus de decisions en les quals Womity no es vol centrar.

Krauel ha comentat també que Womity es diferencia d'altres eines pel fet que disposa d'una part lúdica que permet que, per exemple, dos usuaris de la xarxa puguin xatejar mentre s'està prenent una decisió. També ha valorat que el sistema de fer propostes és "molt complert", ja que permet afegir fotografies i enllaços a cadascuna de les opcions

Aquest projecte ha nascut de la mà de quatre socis a Camallera, al terme municipalsde Saus (Alt Empordà), però vol creuar fronteres i centrar-se en mercats estrangers, sobretot en el d' d'Amèrica Llatina en un primer moment. De moment, la interfície de la plataforma està disponible només en castellà però ho estarà també en català després de l'estiu.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

FEU EL VOSTRE COMENTARI



NomTítol Comentari ComprovacióEscriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: