ACN / Redacció | Actualitzat el 19/03/2012 a les 15:46h

Pimec presentarà esmenes a la reforma laboral

Considera "massa restrictius" alguns criteris per acomiadar

Jornada de treball a Pimec per donar a conèixer la reforma laboral i els canvis que implica Foto: Marina López / ACN

La patronal de les micro, petites i mitjanes empreses de Catalunya (Pimec) presentarà esmenes a la reforma laboral perquè considera que alguns criteris d'acomiadament són "massa restrictius". Un exemple que la patronal no veu amb bons ulls és que una empresa hagi de registrar tres trimestres consecutius de caiguda de vendes o ingressos per justificar un expedient de regulació d'ocupació (ERO). "El que és important en una empresa no és la caiguda de vendes, sinó la manca de guanys", ha afirmat la vicepresidenta de Pimec Girona, Assumpció Vila. Pimec lamenta que la reforma laboral arribi "tard" perquè considera que hauria pogut evitar molta destrucció de llocs de treball.

Pimec considera que la reforma laboral proposada pel govern és, a grans trets, positiva però hi ha alguns aspectes que creuen que no estan del tot ben definits. La directora de relacions laborals de Pimec, Jana Callís, ja ha anunciat que aprofitaran el tràmit parlamentari per presentar esmenes. Algunes són per reforçar alguns dels criteris per acomiadar treballadors.

La patronal considera que aferrar-se només a tres trimestres consecutius de caiguda de vendes i d'ingressos és "massa tou" perquè hi ha altres criteris que també haurien de poder justificar la presentació d'un ERO, ja sigui temporal o d'extinció. La vicepresidenta de Pimec Girona, Assumpció Vila, ha exposat que per a una empresa el més important no és la caiguda de vendes, sinó la manca de guanys. Per això, creu que si una empresa pot demostrar, per exemple, que fa dos anys que té pèrdues també hauria de poder presentar un ERO.

Jana Callís ha lamentat que aquesta reforma laboral no arribés abans i creu que la flexibilització laboral o la possibilitat d'aplicar mesures "correctores" abans d'haver d'acomiadar treballadors haurien evitat la destrucció de molts llocs de treball. La vicepresidenta de Pimec Girona, Assumpció Vila, defensa que hi ha molts apartat de la reforma que "afavoreixen" les petites i mitjanes empreses tot i que hi ha alguns punts amb els quals no estan d'acord com ara que s'hagi eliminat l'autoritat administrativa a l'hora d'aprovar un ERO.

Vila ha alertat que la realitat de les empreses continua essent "molt dura", que estan passant per "tràngols molt complicats" perquè el mercat espanyol està en "caiguda lliure" i, a més, tenen moltes dificultats per accedir a finançament. Per això, consideren que és una bona notícia l'adopció de mesures per evitar "que més empreses caiguin".

Jana Callís creu, però, que la reforma laboral no servirà a curt termini per crear ocupació però creu que "mirant cap al futur" crea un nou marc de relacions laborals que permetrà reactivar l'economia. Vila, Callís i el director del departament jurídic de Pimec, Vicenç González, han participat aquest dilluns en una jornada laboral per explicar els principals canvis que introdueix la reforma laboral.


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Recull fotogràfic
Vés a: Girona Temps de Flors, en imatges

Girona Temps de Flors, en imatges

Recull de fotograleries del certamen, des del 2008 fins a l'actualitat.

Temps de Flors 2013 (Joan Parera)

Temps de Flors 2012 (Joan Parera)

Temps de Flors 2012 (Nerea Guisasola)

Temps de Flors 2011 (Joan Parera)

Temps de Flors 2011 (Mercè Romero)

Temps de Flors 2011 (Miquel Serrabassa)

Temps de Flors 2011 (Mireia Recasens)

Temps de Flors 2010 (Joan Parera)

Temps de Flors 2010 (Mireia Recasens)

Temps de Flors 2010 (Gironainfo.cat)

Temps de Flors 2009 (M. Serrabassa i J. Batallé)

Temps de Flors 2008 (Ismael Peracaula)

Temps de Flors 2008 (Inauguració) (Ismael Peracaula)

Predicció Girona
dijous
10°C  20°C
divendres
9°C  12°C
dissabte
7°C  15°C
Vés a: Samsung ven 10 milions de Galaxy S4

Samsung ven 10 milions de Galaxy S4

Marca un nou rècord a l'aconseguir-ho en menys d'un mes

Vés a: A 263 quilòmetres per hora... amb bicicleta

A 263 quilòmetres per hora... amb bicicleta

La velocitat assolida representa un nou rècord mundial

Vés a: Així és la Xbox One

Així és la Xbox One

Microsoft ha revelat els detalls més importants de la seva nova consola

Vés a: Visita als Alps Suïssos

Visita als Alps Suïssos

Us portem un relaxant time-lapse amb protagonistes d'altura

Vés a: Alumnes de Manlleu guanyen un concurs europeu de webs

Alumnes de Manlleu guanyen un concurs europeu de webs

Els joves de l’institut Antoni Pous i Argila s’imposen en dues categories.

Vés a: Londres, 1926

Londres, 1926

Un primerenc vídeo en color de la capital britànica.

Vés a: Yahoo compra Tumblr

Yahoo compra Tumblr

El mantindrà com a servei independent i es centrarà en rendibilitzar-lo

Vés a: Vuit anys de vídeos

Vuit anys de vídeos

La xarxa celebra el seu aniversari amb 1000 milions de visites mensuals

Vés a: Per què hi veiem un gos?

Per què hi veiem un gos?

Alguns apunts i curiositats sobre psicologia moderna

Vés a: Canal TIC, un web per acostar la tecnologia a la ciutadania

Canal TIC, un web per acostar la tecnologia a la ciutadania

L'hàbit de connectar-se diàriament a la xarxa ja se situa en el 75% de les llars

Vés a: Festival dels Colors

Festival dels Colors

Una divertida celebració que abraça tota la gama cromàtica

Vés a: Redescobrint les aplicacions mòbils

Redescobrint les aplicacions mòbils

Google no presenta una nova versió d'Android, però el renova a través d'apps

Vés a: Rosa Díez: «Catalunya no ha de ser territori comanxe per UPyD»

Rosa Díez: «Catalunya no ha de ser territori comanxe per UPyD»

La líder neolerrouxista ven el projecte unionista a Barcelona carregant contra el sobiranisme: "Cap democràcia avançada pot convertir en estrangers els seus ciutadans"

Vés a: Duran i Lleida reivindica Carrasco i Formiguera

Duran i Lleida reivindica Carrasco i Formiguera

Gavà dedica un carrer al fundador d'UDC afusellat pel franquisme

Vés a: La Generalitat reordena les fundacions d’Unnim

La Generalitat reordena les fundacions d’Unnim

S’han constituït les quatre fundacions especials de l’antiga Unnim, una per cada entitat d’orígen més una fundació paraigua, amb Òmnium i Càritas

Vés a: Els treballadors defensen els convenis col·lectius sectorials

Els treballadors defensen els convenis col·lectius sectorials

Concentració al centre de Barcelona convocats pels sindicats UGT i CCOO de Catalunya

Vés a: Amical de Mauthausen exigeix la dimissió de Llanos de Luna

Amical de Mauthausen exigeix la dimissió de Llanos de Luna

"És indigna de representar el govern d'Espanya una persona que humilia i menysprea els milions de víctimes del nazisme", denuncia l'entitat

Vés a: Només el PP vol sometents

Només el PP vol sometents

El Parlament demana al Govern la prohibició immediata de les patrulles rurals

Vés a: Francisco Caja anima el Parlament

Francisco Caja anima el Parlament

L'enèsim debat sobre la immersió a la cambra provocat pel PP i C's esdevé un tancament de files de CiU, ERC, PSC, ICV-EUiA i la CUP al voltant de l'escola catalana

Vés a: El PP lleidatà vota contra la retirada de la llei del «lapao»

El PP lleidatà vota contra la retirada de la llei del «lapao»

La Diputació de Lleida reclama al govern aragonès que torni "a la normalitat lingüística". Els populars hi voten en contra tot i acceptar que a la Franja s'hi parla català





- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: