Ús de cookies
GironaInfo.cat utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

La MAT el 2014 malgrat el «retard» dels ajuntaments

| Actualitzat el 24/03/2010 a les 13:18h
El ministre d'Indústria, Turisme i Comerç, Miguel Sebastián, ha criticat que 'lamentablement l'actuació d'alguns ajuntaments està generant retards i paralitzacions' tant en el tram espanyol com en el francès pel que fa a la interconnexió de la MAT. Tot i això ha defensat que els treballs 'estan avançant bastant'. Ha anunciat que la Generalitat 'està preparant la documentació on els ajuntaments podran fer al·legacions', que després haurà de rebre el vist-i-plau tant del ministeri de Medi Ambient com del d'Indústria. Els consistoris també podran presentar al·legacions al projecte d'execució. Després 'la construcció començarà el 2011 i acabarà el 2014', ha anunciat Sebastián.

Aquests terminis anunciats per Sebastián són els mateixos que la setmana passada va manifestar el director general de la Xarxa de Transport d'Electricitat (RTT) francesa, Dominique Maillard, durant la presentació dels resultats del 2009 de la seva companyia.

A la pregunta del diputat Jorge Fernández Díaz, del PP, que ha insistit en la 'necessitat' d'aquestes obres, Sebastián ha afegit que l'estat espanyol és 'una illa elèctrica' i per això 'les interconnexions són una prioritat d'aquest govern'. El ministre ha retret al PP que el govern de José Maria Aznar no aconseguís la interconnexió i ha dit que l'acord que va firmar el govern socialista amb França el 27 de juny del 2008 va ser 'històric' perquè va ser el que es va firmar 'per primera vegada des de la dictadura' en aquest sentit.

Sebastián preveu que les sancions a les elèctriques les haurà de posar el Govern
El ministre Sebastián ha explicat que els expedients oberts determinaran 'les causes i les responsabilitats exactes' i determinaran 'si procedeix algun tipus de sanció'. Ha afegit que 'si és així haurem de tenir molt clar el repartiment de les competències entre les administracions' perquè ha explicat que si els problemes es detecten en la operació del sistema o línies de transport primàries o secundàries que passin per més d'una comunitat autònoma 'la potestat sancionadora serà del ministeri d'Indústria'. Però segons les informacions que té Indústria 'la totalitat de les línies afectades estan en una sola comunitat autònoma' i per tant 'tota la potestat recau a la Generalitat de Catalunya'.

Ha fet aquestes declaracions a una pregunta del diputat Antonio Gallego Burgos, del PP, que ha considerat que les inversions no han estat suficients i que la línia a Girona 'és vulnerable'. També li ha preguntat per què no ha visitat la zona afectada ni ha comparegut al Congrés dels Diputats per aquest assumpte, tal i com ha recordat que va fer Joan Clos quan era Ministre d'Indústria. Sebastián no ha respòs aquestes qüestions. El que sí que ha explicat és que la planificació fins el 2016 està feta 'd'acord amb el sector' i amb 'opinions externes'.

Una de les torres ja construïdes, a la zona de Vilanna, a Bescanó. Arxiu.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Amb la col·laboració de: