L'Escala serà la Ciutat Pubilla de la Sardana 2010 i, per celebrar-ho, ha sortit al mercat una edició especial de cava brut natural etiquetat amb el logotip identificatiu d'aquest esdeveniment. Aquest cava, elaborat pel celler Farré-Garriga, es podrà comprar a les pastisseries i bodegues del municipi al preu de deu euros i serà un atractiu per a col·leccionistes ja que inclou una placa especial amb el logotip. Inicialment, se n'han fet 1.000 ampolles però la xifra s'ampliarà en funció de l'acceptació que tingui.
La presentació del cava s'ha fet aquest dimecres, coincidint amb la presentació del primer número del butlletí bimensual '7 de... Nous horitzons', que recollirà les novetats referents al pubillatge de l'Escala. El nom del butlletí s'ha escollit amb l'objectiu de transmetre la idea d'empenta, de desig de convertir l'Escala en la millor capital sardanista. En aquest sentit, el nombre 7 s'utilitza en un doble sentit. Per una banda, per expressar 'ganes de' i, de l'altra, perquè paraules clau com l''Escala', 'Empordà', 'sardana' i 'cultura' estan formades per set lletres.
L'alcalde de l'Escala, Estanislau Puig, ha remarcat que el fet que el municipi hagi estat declarat Ciutat Pubilla de la Sardana 2010 ha de fer 'sumar entusiasme' i 'esforç' per aconseguir un 'gran pubillatge', per part de l'Ajuntament, entitats i sectors del municipi.
El president de la Comissió Organitzadora de Ciutat Pubilla, Jordi Gallegos, ha manifestat que 'serà un gran projecte cultural', que beneficiarà l'Escala i que atraurà molta gent al municipi. Gallegos també s'ha referit al butlletí '7 de…Nous Horitzons' i el significat d'aquest títol que inclou l''afany de trobar horitzons que facin més gran l’Escala en relació amb la sardana i la cultura tradicional catalana'.
La distribució és gratuïta i es fa a través de dues vies, el paper imprès i el format digital. En aquesta publicació, s'hi troben les notícies relacionades amb les activitats prèvies a la proclamació i els temes que ja es concreten del pubillatge. L'entrevista d’aquest primer butlletí està dedicada al mestre i compositor Lluís Albert.
Un cava lleuger i fresc
Al final de l'acte, els representants de la cava Farré-Garriga han mostrat les ampolles amb les etiquetes i les plaques personalitzades per a l'esdeveniment sardanista i han manifestat la seva satisfacció en poder participar en aquest projecte.
El somelier Rafel Sabadí, que és entre altres títols, Nas d'Or de Catalunya 2003, 2007 i 2008, ha destacat que es tracta d'un cava 'lleuger, fresc, que donarà moments de gran felicitat' i que combina molt bé per acompanyar pasta seca, fruits secs o algunes postres. De color groc clar amb matisos verdosos i de bombolla contínua, el cava és el resultat del cupatge de les tres varietats autòctones del Penedès: Macabeu, Xarel·lo i Parellada. Té un aroma d'espècies intens i persistent, recordant fruites madures, i, en boca, 'destaca molt gratament el gust a envelliment que constata l'estada d'un mínim de 24 mesos a la cava'.


