​Besalú obrirà un expedient a l’empresa responsable del tren turístic per no oferir el servei en català

L’Ajuntament farà servir la Llei de Política Lingüística i l’autorització municipal per fer complir amb la normativa | El consistori alerta que poden haver-hi «sancions i conseqüències»

05 de setembre del 2017
Actualitzat a les 8:32h
Besalú posarà fil a l’agulla a la problemàtica que envolta el seu tren turístic. Diversos usuaris d’aquest servei han denunciat que no s’ofereix el recorregut en català i l’Ajuntament posarà mà a l’assumpte. Dilluns que ve, a la Junta de Govern Local, s’obrirà un expedient i es contactarà amb l’empresa formalment per fer-li arribar. “En principi el que farem serà resoldre l’expedient i després veurem quina és la possibilitat que això funcioni, a partir d’aquí veurem”, assegura la regidora de Turisme del municipi, Fina Surina. 

El vincle entre Aerotren, l’empresa responsable del tren, i l’Ajuntament és una autorització que, segons el consistori, especifica el fet d’oferir el servei en català. “L’autorització està condicionada al fet que es compleixi allò que consta a l’expedient, si no es fa, és evident que hi haurà sanció i conseqüències per a les persones que actualment ho estan explotant”, afirma la regidora. Surina també creu que la Llei de Política Lingüística ha de permetre evitar casos com aquest. 

L’Ajuntament afirma que mai s’havien trobat en aquesta situació i que es tracta d’una problemàtica recent, ja que fa anys que l’empresa duu a terme el servei. “No havíem tingut cap tipus de requeriment. És una qüestió que ha canviat aquest últim temps recent i des de l’Ajuntament prendrem les decisions que hàgim de prendre”, ha assegurat la regidora.