carreteres

Mia Corominas respon a De la Serna: «Exigim un respecte»

El ministre espanyol ha criticat recentment la Generalitat per excloure la Vall de Bianya del projecte de la Variant d’Olot

Corominas exigeix que es prengui una decisió sobre el tram que correspon a Foment

De la Serna critica la Generalitat per excloure la Vall de Bianya del traçat de la variant d'Olot

| 14/07/2017 a les 07:43h
Arxivat a: Política, Variant Olot, carreteres, Foment del Treball, Estat espanyol, Mia Corominas, Olot, Garrotxa, Vall de Bianya, Variant d'Olot
Josep Maria Corominas, assegut al seu despatx de l'alcaldia | Martí Albesa
Mia Corominas ha respost a les crítiques que el ministre de Foment, Iñigo de la Serna, va fer en seu parlamentària contra la Generalitat sobre la variant d’Olot. De la Serna va criticar a l'òrgan català per no acceptar el projecte que havia proposat el govern espanyol i excloure la Vall de Bianya de la variant d’Olot.
 
Corominas ha volgut deixar clar que el tram de la Vall de Bianya que proposava l’estat espanyol, era “molt agressiu” i tot el territori estava d’acord en no tirar-lo endavant i buscar una alternativa. “Vam separar la Vall de Bianya de la variant d’Olot perquè aquesta pogués avançar”, exposa Corominas.
 
La Generalitat, juntament amb les administracions garrotxines, van enviar una proposta a l’Estat en resposta a la negativa de vincular la variant amb la Vall de Bianya i la connexió amb la N-260, però encara no s’ha tingut resposta. “Demanem que prenguin una decisió. Hem anat, fins i tot, a Madrid per parlar-ne, hem fet tot el que havíem de fer. Exigim respecte”, reclama l’alcalde.
 
La part de la variant d’Olot que és de titularitat del govern espanyol és l’única que no té res avançat, això fa retardar qualsevol pas endavant del projecte. En canvi, l’administració central sí que aposta per desdoblar el tram de Besalú a Figueres, una via que, segons Corominas, “no té una gran demanda del territori”. “El que si que veig és una unanimitat dels actors per desencallar el tema de la variant d’Olot”, diu el batlle.
 
La proposta de Madrid que va rebutjar la Generalitat pel seu impacte en el territori consistia en allargar la N-260 amb una doble rotonda a Can Minguet, un túnel a la zona de la depuradora d’Olot i connectar amb el viaducte de l’Hostal del Sol per enganxar amb el pla de Llunes.
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
«Teixir, cosir i vestir», de Xevi Bayona, Bach Arquitectes i Lluís Paumé pel nou Firal.
01/01/1970
Rubau Tarrés és la companyia seleccionada entre les 5 que s’havien presentat per assumir les obres del passeig olotí | Després de Festes del Tura començaran els treballs que desplaçaran el mercat setmanal als carrers del barri de l’Eixample Popular
El president de l'ANC, Jordi Sànchez, durant la presentació dels detalls de la Diada del 2017 | @assemblea
01/01/1970
El president de l'entitat, Jordi Sànchez, bateja la quinzena que anirà de l'11-S a l'1-O com "la primavera de la llibertat" dels catalans
01/01/1970
En col·laboració amb el Casal dels Infants de Barcelona, una vintena d’adolescents faran tasques comunitàries durant una setmana | Es tracta d’una activitat que ja fa tres anys que es repeteix i que, segons els organitzadors, ajuda a valorar la vida dels participants