carreteres

De la Serna critica la Generalitat per excloure la Vall de Bianya del traçat de la variant d'Olot

Retreu que s’hagin «invalidat els esforços» fet pel ministeri

 El ministre també ha assegurat que hi haurà millores a la N-260

Josep Rull: «Apostem per un peatge a l'ombra per licitar en bloc les variants de les Preses i Olot»

| 13/07/2017 a les 07:34h
Arxivat a: Territori i medi ambient, Hostal del Sol, Vall de Bianya, Variant d'Olot, infraestructures, carreteres, generalitat, Generalitat de Catalunya, Estat espanyol, Govern espanyol, Foment de Treball, Iñigo de la Serna
El pas de la variant d'Olot per l'Hostal del Sol és un dels punts crítics del projecte. | Martí Albesa
El ministre de Foment, Iñigo De la Serna ha retret a la Generalitat que hagi fet un canvi de plans en un tram de la variant d'Olot, provocant així un alentiment en el projecte. El ministre ha detallat que "tenint com teníem la declaració d'impacte ambiental favorable, la Generalitat hi va declarar una zona LIC [Lugar de Interés Comuntario]" i això va "invalidar els esforços" fets pel ministeri.
 
El responsable de Foment fa esment al projecte que van presentar el 2014 i que contemplava el tram que els pertoca de la variant d'Olot com una peça més d'un desdoblament de la carretera actual al pas per la Vall de Bianya. Un projecte rebutjat pel territori i la Generalitat perquè el consideraven molt agressiu amb l'entorn alhora que posaven en dubte el nombre de vehicles que se'n podrien beneficiar.
 
De moment, el tram de la variant d’Olot responsabilitat de Foment encara no s’ha decidit i no es coneix cap projecte. És l’únic tros de l’obra que falta per avançar. 
 
Millores a la N-260
 
El ministre també ha fet referència els projectes a l'N-II en resposta a les preguntes que li ha fet diputada d'ERC Teresa Jordà sobre les inversions previstes per millorar la carreta N-260, una de les "més perilloses" de l'Estat.
 
Jordà li ha recordat que l'N-260 té cinc dels trams més perillosos de la xarxa viària espanyola. En concret, el tram amb més sinistralitat és el que va de Ripoll a Puigcerdà. "Més del 70% dels accidents a la comarca del Ripollès passen en aquesta carretera", ha dit lamentat la diputat.
 
Davant d'això, De la Serna ha assegurat que "s'acaben de licitar 6 milions d'euros per a conservació i manteniment d'aquests sectors" i que ara mateix s'hi estan fent actuacions de seguretat. A més llarg termini, ha recordat que treballen per millorar el pas per la collada de Toses i suprimir la travessia de Ribes de Freser. L'objectiu és doble segons De la Serna: reduir la durada del viatge i ampliar la calçada. El ministre també espera que el desdoblament de l'autovia A-26 entre Llançà i Olot serveixi per descongestionar l'N-260.
 

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Es restaurarà el taulat i el paviment de les aules | Martí Albesa
01/01/1970
Després d’anys de demandes, el consistori no espera a Ensenyament i començarà les obres de forma imminent amb finançament propi | S’arreglarà el teulat i el paviment de les aules | Costarà més de 60.500 euros i hi ha el compromís de la Generalitat per a l'any que ve
La Vall d'en Bas a la sortida del túnel de Bracons a la Garrotxa. | Martí Albesa.
01/01/1970
Per al sindicat és l’alternativa de traçat que menys malmet la plana agrícola de la Vall d'en Bas
La reforma del Firal començarà el pròxim dimarts | Martí Albesa
Pau Masó
01/01/1970
A partir del pròxim dimarts les màquines començaran a construir una obra que durarà un any | Els treball s’iniciaran al Firal Petit i les barraques de Festes del Tura es mantindran al mateix lloc | Després de la Festa Major les obres s’ampliaran als laterals del passeig