De la Serna critica la Generalitat per excloure la Vall de Bianya del traçat de la variant d'Olot

Retreu que s’hagin «invalidat els esforços» fet pel ministeri | El ministre també ha assegurat que hi haurà millores a la N-260

El pas de la variant d'Olot per l'Hostal del Sol és un dels punts crítics del projecte.
El pas de la variant d'Olot per l'Hostal del Sol és un dels punts crítics del projecte. | Martí Albesa
NacióGarrotxa
13 de juliol del 2017
Actualitzat a les 21:19h
El ministre de Foment, Iñigo De la Serna ha retret a la Generalitat que hagi fet un canvi de plans en un tram de la variant d'Olot, provocant així un alentiment en el projecte. El ministre ha detallat que "tenint com teníem la declaració d'impacte ambiental favorable, la Generalitat hi va declarar una zona LIC [Lugar de Interés Comuntario]" i això va "invalidar els esforços" fets pel ministeri.
 
El responsable de Foment fa esment al projecte que van presentar el 2014 i que contemplava el tram que els pertoca de la variant d'Olot com una peça més d'un desdoblament de la carretera actual al pas per la Vall de Bianya. Un projecte rebutjat pel territori i la Generalitat perquè el consideraven molt agressiu amb l'entorn alhora que posaven en dubte el nombre de vehicles que se'n podrien beneficiar.
 
De moment, el tram de la variant d’Olot responsabilitat de Foment encara no s’ha decidit i no es coneix cap projecte. És l’únic tros de l’obra que falta per avançar. 
 
Millores a la N-260
 
El ministre també ha fet referència els projectes a l'N-II en resposta a les preguntes que li ha fet diputada d'ERC Teresa Jordà sobre les inversions previstes per millorar la carreta N-260, una de les "més perilloses" de l'Estat.
 
Jordà li ha recordat que l'N-260 té cinc dels trams més perillosos de la xarxa viària espanyola. En concret, el tram amb més sinistralitat és el que va de Ripoll a Puigcerdà. "Més del 70% dels accidents a la comarca del Ripollès passen en aquesta carretera", ha dit lamentat la diputat.
 
Davant d'això, De la Serna ha assegurat que "s'acaben de licitar 6 milions d'euros per a conservació i manteniment d'aquests sectors" i que ara mateix s'hi estan fent actuacions de seguretat. A més llarg termini, ha recordat que treballen per millorar el pas per la collada de Toses i suprimir la travessia de Ribes de Freser. L'objectiu és doble segons De la Serna: reduir la durada del viatge i ampliar la calçada. El ministre també espera que el desdoblament de l'autovia A-26 entre Llançà i Olot serveixi per descongestionar l'N-260.
 
Arxivat a