turisme sostenible

Dues agències de viatge garrotxines són les primeres de l’estat espanyol a obtenir el màxim segell de turisme sostenible

Es tracta de la Carta Europea, una acreditació dedicada a l’àmbit del turisme respectuós amb el medi ambient

Actualment a Espanya hi ha 407 empreses acreditades, però les garrotxines són les primeres agències a aconseguir-ho

Les agències asseguren que la qualificació permet donar un “plus” de qualitat al seu producte

, Olot | 15/03/2017 a les 08:00h
Arxivat a: Territori i medi ambient, Carta Europea, E, Xavier Puig, Eduard Llorà, Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, turisme, Garrotxa
Volcà Montsacopa, a Olot. | Martí Albesa
Les agències de turisme garrotxines Nit i Vol i Trescàlia, de Santa Pau i Olot respectivament, s’han convertir en agències pioneres a l’estat espanyol pel fet d’haver aconseguit la màxima certificació de qualitat en l’àmbit del turisme sostenible. Es tracta de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) que permetrà a aquestes dues companyies oferir paquets amb productes turístics sostenibles amb el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa com a destí. A l’estat espanyol són 407 les empreses acreditades amb la Carta, però les garrotxines són les primeres agències a aconseguir-ho.
 
El segell també permet a les empreses incloure en els seus paquets altres indrets que tinguin el segon nivell de la Carta Europea, és a dir espais naturals protegits que tinguin empreses locals acreditades amb aquest segell sostenible. Per exemple, es podrà oferir un vol amb globus a la Garrotxa combinat amb una activitat al Parc Natural del Delta de l'Ebre. Actualment a Catalunya hi ha 6 parcs naturals acreditats amb aquest segell sostenible. 
 
El director del Parc Natural de la Garrotxa, Xavier Puig, creu que l’acreditació “tanca el cercle de la cadena turística” entre territoris, empreses i agències. Segons Puig, la Carta Europea permet assegurar que el turisme a les zones acreditades es desenvolupi “de forma sostenible” i certificar que els productes turístics siguin “realment sostenibles”.
 

Els representants de les agències amb Eduard Llorà de Turisme Garrotxa i Xavier Puig del Parc Natural Foto: Pau Masó


Des de Turisme Garrotxa, el seu director Eduard Llorà, ha volgut destacar el “gran benefici” de la notícia pel territori. “No té sentit parlar de turisme sostenible si les empreses no s’ho creuen des del primer dia, a la Garrotxa el sector privat ha apostat sempre per aquest model i és una feina de molts anys que acaba amb bons resultats”, ha assegurat Llorà.
 
La marca sostenible, un plus internacional i de qualitat
 
Els representants de les empreses garrotxines acreditades asseguren que el segell aconseguit aporta una qualitat diferenciadora als seus productes. Des de Trescàlia, la seva sòcia Beth Cobo, assegura que la Carta Europea dona “un valor” per poder comercialitzar a l’exterior. Cobo ha explicat que és complicat calcular l’impacte econòmic que pot tenir la marca però ha posat com exemple el mercat anglès, un públic que valora molt la qualificació sostenible.
 
Des de Nit i Vol, el seu gerent Toni Colom, explica que, en el seu cas, creien “necessari” posar un valor més al seu producte com el que ofereix el Parc Natural de la Garrotxa. “La marca sostenible és una garantia que el producte té un respecte pel medi ambient i la gent cada vegada busca més el valor del territori”, assegura Colom.
 

Una parella, a la gredera del volcà Croscat. Foto: Martí Albesa

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
L'estat en què ha quedat el vidre de la porta d'emergència del CAP de Sant Joan les Fonts | Mossos d'Esquadra
01/01/1970
L'home, de 38 anys, va malmetre el marc del vidre posterior del cotxe amb el qual el traslladaven
01/01/1970
L’Ajuntament li atorga el guardó per la seva tasca al cant coral i a la cultura olotina | Asin és fundador Cantabile Cor de Cambra i el Cor Gaia, ha dirigit diversos projectes musicals i actualment prepara un nou espectacle
En Toni i en Carles a la barra de la sala de la Cooperativa | Pau Masó
Pau Masó
01/01/1970
L’únic membre actiu des de la seva creació i l’actual president expliquen com s’aconsegueix arribar tan lluny en una aventura que va començar el 1967 | Els canvis burocràtics, els joves actuals i la pèrdua de l’autenticitat són alguns dels reptes que ha hagut d’afrontar | El secret? Un esperit familiar que ha donat vida a un poble sense necessitat d’una administració