Dues agències de viatge garrotxines són les primeres de l’estat espanyol a obtenir el màxim segell de turisme sostenible

Es tracta de la Carta Europea, una acreditació dedicada a l’àmbit del turisme respectuós amb el medi ambient | Actualment a Espanya hi ha 407 empreses acreditades, però les garrotxines són les primeres agències a aconseguir-ho | Les agències asseguren que la qualificació permet donar un “plus” de qualitat al seu producte

Pau Masó
15 de març del 2017
Les agències de turisme garrotxines Nit i Vol i Trescàlia, de Santa Pau i Olot respectivament, s’han convertir en agències pioneres a l’estat espanyol pel fet d’haver aconseguit la màxima certificació de qualitat en l’àmbit del turisme sostenible. Es tracta de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) que permetrà a aquestes dues companyies oferir paquets amb productes turístics sostenibles amb el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa com a destí. A l’estat espanyol són 407 les empreses acreditades amb la Carta, però les garrotxines són les primeres agències a aconseguir-ho.
 
El segell també permet a les empreses incloure en els seus paquets altres indrets que tinguin el segon nivell de la Carta Europea, és a dir espais naturals protegits que tinguin empreses locals acreditades amb aquest segell sostenible. Per exemple, es podrà oferir un vol amb globus a la Garrotxa combinat amb una activitat al Parc Natural del Delta de l'Ebre. Actualment a Catalunya hi ha 6 parcs naturals acreditats amb aquest segell sostenible. 
 
El director del Parc Natural de la Garrotxa, Xavier Puig, creu que l’acreditació “tanca el cercle de la cadena turística” entre territoris, empreses i agències. Segons Puig, la Carta Europea permet assegurar que el turisme a les zones acreditades es desenvolupi “de forma sostenible” i certificar que els productes turístics siguin “realment sostenibles”.
 

Els representants de les agències amb Eduard Llorà de Turisme Garrotxa i Xavier Puig del Parc Natural Foto: Pau Masó


Des de Turisme Garrotxa, el seu director Eduard Llorà, ha volgut destacar el “gran benefici” de la notícia pel territori. “No té sentit parlar de turisme sostenible si les empreses no s’ho creuen des del primer dia, a la Garrotxa el sector privat ha apostat sempre per aquest model i és una feina de molts anys que acaba amb bons resultats”, ha assegurat Llorà.
 
La marca sostenible, un plus internacional i de qualitat
 
Els representants de les empreses garrotxines acreditades asseguren que el segell aconseguit aporta una qualitat diferenciadora als seus productes. Des de Trescàlia, la seva sòcia Beth Cobo, assegura que la Carta Europea dona “un valor” per poder comercialitzar a l’exterior. Cobo ha explicat que és complicat calcular l’impacte econòmic que pot tenir la marca però ha posat com exemple el mercat anglès, un públic que valora molt la qualificació sostenible.
 
Des de Nit i Vol, el seu gerent Toni Colom, explica que, en el seu cas, creien “necessari” posar un valor més al seu producte com el que ofereix el Parc Natural de la Garrotxa. “La marca sostenible és una garantia que el producte té un respecte pel medi ambient i la gent cada vegada busca més el valor del territori”, assegura Colom.
 

Una parella, a la gredera del volcà Croscat. Foto: Martí Albesa

Arxivat a