Els infants d’Olot es preparen per prendre el protagonisme al Ple Municipal

La segona edició del Consell dels Infants ultima les propostes de millora per la ciutat que presentarà al consistori | El 3 d’abril una representació de l’alumnat traslladarà 10 propostes en un Ple extraordinari

L'alcalde Mia Corominas i el regidor d'Educació Jaume Mir en la visita a l'Escola Morrot
L'alcalde Mia Corominas i el regidor d'Educació Jaume Mir en la visita a l'Escola Morrot | Pau Masó
Pau Masó
02 de març del 2017
Més de 600 alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles d’Olot preparen les propostes de millora de la ciutat que es presentaran en un Ple Municipal extraordinari el proper 3 d’abril. Enguany, la temàtica és “la ciutat” i es presentaran 10 propostes que seran traslladades als representants polítics de l’Ajuntament a través d’alumnes portaveus de cada classe.
 
Les propostes van encaminades a millorar aspectes quotidians a la ciutat o bé per fer veure als representants polítics de l’Ajuntament qüestions sortides des del punt de vista d’un infant. 

L'alcalde, Mia Corominas, i el regidor d'Educació, Jaume Mir, han pogut comprovar aquest dimecres com treballaven els alumnes amb les propostes. Una de les classes de cinquè de primària de l'Escola del Morrot ha obert les portes per poder mostrar com es seleccionen les propostes. Mir i Corominas han assistit a un debat entre alumnes sobre si fan falta més papereres a Olot. 
 
Els últims mesos els alumnes han fet una pluja d’idees sobre els temes i les propostes a traslladar al Ple. Actualment s’està treballant en el filtratge d’aquestes propostes i els representants de cada classe ja s’han trobat amb portaveus d’altres escoles per compartir el treball fet. Ara només queda seleccionar les 10 propostes finals i esperar que arribi el 3 d'abril per presentar-les als representants polítics. 
 
Enguany és la segona edició del Consell d’Infants, un projecte que busca involucrar l’alumne en la presa de decisions de forma conjunta i permetre que participi en el funcionament de la ciutat.
 
Montserrat Sabidó, una de les tutores de l’Escola Morrot, ha destacat que “els adults a vegades no veuen qüestions que sí observen els nens”. Des de l’escola es valora molt positivament aquesta iniciativa que permet “sentir protagonistes” als infants i permetre que aprenguin la metodologia del consens. 
Arxivat a