28
de juliol
del
2016
Actualitzat
a les
12:19h
Travessera de la C-152, a Les Preses. Foto: Martí Albesa
El rebuig de les rotondes com a solució temporal a l'excés de trànsit a la C-152, a l'inici i final de la travessera de les Preses, és l'element que tenen en comú el govern municipal, l'oposició i els veïns. En el ple, celebrat ahir dimecres al vespre, es van debatre tres mocions, una d'ERC que figurava en l'ordre del dia, i dues que van entrar per la via d'urgència: la dels veïns, en la qual s'incloïen 644 signatures, i la de l'equip de govern, de CiU.
Totes aquestes, tot i que amb alguns matisos, volien que la Generalitat desestimi la construcció de les dues rotondes, i van proposar com a solució provisional, que estudiï una nova regulació semafòrica, un tercer carril a la Bòbila i que acceleri la variant, segons informa el Punt Avui.
La moció republicana no es va aprovar perquè, tal com van defensar el batlle, Pere Vila, i el regidor de Governació, Lluís Guillaumes, el text adjudicava a CiU haver-se posicionat a favor de les rotondes i haver-se'n desdit arran l'oposició veïnal. Des de convergència van negar les acusacions, i Vila va informar que la rotonda de la Bòbila està projectada dels del 2006 al POUM de la Vall d'en Bas.
Cada dia 13.000 vehicles travessen les Preses
Més de 13.000 vehicles passen diàriament per la travessera de les Preses, un 11% dels quals són camions. Les cues en dies punta i cap de setmana són la tònica habitual. Mentre no es construeix la variant que ha de treure el trànsit de l'interior del municipi, la solució que proposava el departament de Territori era construir una rotonda a banda i banda del poble per prohibir els girs a l'esquerra. D'aquesta manera, asseguren, el trànsit seria molt més fluid.