Els veïns de les Preses no volen la nova rotonda projectada pel govern

Asseguren que seria una excusa per endarrerir la variant, una obra que consideren urgent | L'Ajuntament estudiarà si seguir endavant o no amb el projecte

De mitjana, cada dia passen 13.000 vehicles per la travessera de les Preses
De mitjana, cada dia passen 13.000 vehicles per la travessera de les Preses | Martí Albesa
21 de juny del 2016
Actualitzat el 28 de juny a les 19:22h
Els veïns de les Preses no volen la construcció d'una rotonda a la travessera de la C-152, a l'extrem més proper a la ciutat d'Olot. En l'acte públic organitzat per l'ajuntament presenc per informar als ciutadans sobre les negociacions de la variant i la construcció de les rotondes, la majoria dels veïns van expressar el seu rebuig, argumentant que "seria l'excusa de la Generalitat per endarrerir les obres de la variant". 

Volen que el milió d'euros que el govern preveu invertir en la seva construcció se'ls guardi per la construcció de la variant, una infrastructura que consideren "d'una urgència absoluta" i demanen al consistori que treballi en aquesta línia. 

L'Ajuntament de les Preses estudiarà les demandes veïnals

L'alcalde de les Preses, Pere Vila, ha explicat a NacióGarrotxa que l'equip de govern estudiarà les seves peticions i consultarà amb els tècnics de carreteres de la Generalitat quina solució es pot trobar al respecte. A hores d'ara totes les hipòtesis estan sobre la taula, des de seguir endavant el projecte previst pel govern com abandonar la construcció d'una de les dues rotondes. L'altra, la més propera a la Vall d'en Bas, sí que seguiria endavant ja que no ha despertat cap mena de rebuig veïnal. 

Prengui la decisió que prengui, Vila assegura que en cap moment les rotondes substituirien la prolongació de l'eix Vic-Olot: "L'ajuntament no té la intenció d'abandonar la lluita per la variant". 

Cada dia 13.000 vehicles travessen les Preses

Més de 13.000 vehicles passen diàriament per la travessera de les Preses, un 11% dels quals són camions. Les cues en dies punta i cap de setmana són la tònica habitual. Mentre no es construeix la variant que ha de treure el trànsit de l'interior del municipi, la solució que proposava el departament de Territori era construir una rotonda a banda i banda del poble per prohibir els girs a l'esquerra. D'aquesta manera, asseguren, el trànsit seria molt més fluïd. 
Arxivat a