Microsoft ataca GMail

L'empresa aprofita la por per l'espionatge de l'NSA per recomanar Outlook.com

Miquel Serrabassa
13 de novembre del 2013
Keep Your Email Private, la nova campanya de Microsoft contra GMail Foto: Microsoft

Microsoft repeteix estratègia i escull un moment molt concret per llançar una nova campanya contra GMail, aprofitant la por pels recents descobriments sobre l'espionatge de l'NSA a les grans companyies. En un moment així, recordar que GMail analitza els textos dels correus electrònics per mostrar publicitat deu ser una opció interessant per Microsoft, que ja ho va fer anteriorment amb Scroogled i ara hi torna amb Keep Your Email Private, on recomanar utilitzar Outlook.com.

És prou sabut que Google utilitza informació sobre l'usuari (tant de textos de correus electrònics com de cerques) per tal de mostrar publicitat personalitzada. Si bé també caldria recordar que d'aquesta tasca se n'encarreguen màquines, de manera que pot resultar útil tant per a usuaris com per a anunciants, sempre que el procés sigui transparent en relació amb l'ús d'aquesta informació més enllà dels anuncis.

Microsoft també segueix posant èmfasi en una petició en línia que ja va engegar amb Scroogled.