Fòrum

TEMA: Catalunya nou estat d'Europa

Catalunya nou estat d'Europa07/02/2007 - 13:46:57
Nom: Bernat

Aquest dijous 8 de febrer, el Partit Republicà Català ( RC ) presentarà públicament i als mitjans de comunicació la campanya denominada " envia-la al President !", que consisteix a demanar als ciutadans de Catalunya que enviïn una postal amb el lema " Catalunya, nou estat d'Europa " al president de la Generalitat, per tal que , en representació del poble de Catalunya, convoqui un referendum d'autodeterminació.L'acte es farà a la seu del CIEMEN , carrer rocafort ,242 bis de barcelona, a les vuit del vespre. hi esteu tots convidatsPer a més informació i enviar la postal al President , entreu a la web del Partit Republicà Català ( www.independentistes.cat )

Re: Catalunya nou estat d'Europa07/02/2007 - 15:51:38
Nom: Nuria

Jo visc a Manresa , per tant aquest acte m'agafa un pèl lluny, però el Partit Republicà Català ja pot comptar amb el meu vot i el del meu marit.Ja he entrat a la seva web i he enviat la postal al President. Sort amb la campanya

Re: Catalunya nou estat d'Europa07/02/2007 - 16:50:12
Nom: almon

Endavant amb la campanya i si no podem ser-hi presents físicament, hi podem ser amb el pensament, i a més, col·laborar-hi enviant la postal al president des del lloc web del partit republicà català.Presionem a tots els polítics cap a la bona direcció: Catalunya, nou estat europeu!!

Re: Catalunya nou estat d'Europa07/02/2007 - 17:13:06
Nom: jaume

Endevant PRC !!!! per fi podem tornar a tenir esperança

Re: Catalunya nou estat d'Europa07/02/2007 - 23:12:32
Nom: ferran

acabo d'enviar també la postal a través de la pàgina web i he omplert la butlleta d'afiliació al Partit Republicà Català. Cal continuar lluitant per la independència amb la bona gent

Re: Catalunya nou estat d'Europa08/02/2007 - 16:05:23
Nom: Pep

Cal lluitar perquè això no passi més:Publicat dimecres 7 de febrer al "Diari de Balears"Solidaritat insolidàriaJaume Corbera. Professor de la UIB.Aquest passat dia 1 de febrer vaig assistir a l'assemblea, a Palma, d'unaimportant organització no governamental espanyola, de renom internacional,que el 2006 va complir els 50 anys de presència als països més necessitatsdel món en missió d'ajuda social i de denúncia de la injustícia. És unaorganització actualment federada a altres organitzacions de tot el món,amb les quals col·labora en l'intent que la fam i la misèria, i lesdesigualtats socials, desapareguin. Objectius molt lloables, naturalment,per a aconseguir els quals demana la col·laboració de totes les personesque hi són sensibles, col·laboració que pot consistir, senzillament, acomprar qualque article a les botigues que té per moltes de ciutats, entreles quals Palma (ben a prop de Cort).L'organització té el nom en català (o almanco ho pareix), i ofereixinformació per internet també en català, i hom pot relacionar-s'hi encatalà i rebre'n les publicacions i les comunicacions en català. Enprincipi, doncs, sembla una organització respectuosa amb la comunitatcatalana, i això m'ha fet decidir a col·laborar-hi en un parelld'ocasions, vist que compartesc plenament els seus objectius. Com que vaigser convidat a assistir a l'assemblea de Palma, una mica encuriosit perveure com era de dins l'organització, vaig acceptar la invitació i hi vaiganar... i vaig comprovar, amb una certa desil·lusió, que això del respectepel català era una qüestió només de façana: la sala on es feia la reunióera tota plena de cartells informatius en castellà, els prospectes que esdonaven eren tots en castellà (bé, em va semblar veure'n qualcun debilingüe) i les intervencions que s'hi feren varen ser totes encastellà...L'acte es va fer a Palma com es podia haver fet a Sòria, per dir un lloc,perquè en cap moment es va fer ús, ni simbòlic (allò de dir «adéu» o «bonanit!»), de la llengua del país, la catalana; i no és que totes les quiparlaren fossin de fora, perquè n'hi havia d'aquí; no, simplement és queuna organització tan «internacional» ha de fer els seus actes en unallengua internacional, no en una llengua local i minoritària. Bé, de fetsí que hi va haver intervencions en català: es va passar un vídeo ondiverses persones expressaven la seva opinió sobre els 50 anys del'organització, i d'aquestes persones n'hi havia que parlaven en català, iaixí mateix es va tenir la delicadesa de no doblar-les, si bé, com si fosuna altra llengua estrangera qualsevol, el que deien era subtitulat encastellà...Ja podeu veure que va ser un acte pretesament neutral en la qüestiólingüística, perquè fer els actes en castellà sempre és neutral, és clar,però així i tot no pogueren evitar, les qui en duien el maneig, que en migd'aquella amplitud forastera el conflicte lingüístic hi afloràs: un delsassistents (que devia ser molt solidari amb els pobres negrets, és clar)es va queixar que havia rebut una comunicació en català (!)... Pobre home,havia estat víctima de l'imperialisme català en forma de paper escrit!Realment intolerable... Ningú no es va queixar, però (la veritat és quel'ambient general no ho afavoria), de l'absència absoluta de la llenguadel país...Un dels lemes que, en lletres ben grosses, presidien la reunió era«Combatimos la pobreza y la injusticia»: respecte de la pobresa, no hoposaré en dubte, que la combaten; respecte de la injustícia, crec que nol'acaben de veure tota, perquè si la imposició d'una llengua d'unacomunitat a una altra comunitat i la marginació de la llengua pròpiad'aquesta no és una injustícia, ja em direu què és. Amb una paraula, ensdemanen solidaritat amb les víctimes de l'explotació i la colonitzaciócapitalista, cosa que em sembla molt bé; però són incapaços d'actuarsolidàriament amb els qui som víctimes de la colonització cultural. Encerta manera, venir a Mallorca a fer una assemblea informativa en castellàés comparable, del punt de vista de l'actitud, a anar a fer un bon tiberial bell mig d'un poblet miserable de l'anomenat Tercer Món. Ja veig que,per a continuar col·laborant amb empreses solidàries, hauré de cercar unaaltra organització que sigui un poc més coherent. Just deman per anosaltres el que jo vull per als altres, i ara he vist que amb aquestagent no hi podem comptar.

Re: Catalunya nou estat d'Europa10/02/2007 - 23:03:17
Nom: John Wayne contra los indios

JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA ¡¡NOU ESTAT D'EUROPA! JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJA

Re: Catalunya nou estat d'Europa11/02/2007 - 22:37:19
Nom: ilerget

JAJAJAJA!! Neng de Castefa contra los polacos! JAJAJAJA!!

Re: Catalunya nou estat d'Europa21/02/2007 - 01:18:55
Nom: RE

Ya aburris

- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: