TEMA: quin fastic de nacinalisme
| quin fastic de nacinalisme | 04/09/2011 - 16:00:52 | |
| Nom: Marta Fontal
No es la meva intenció ser maleducada, però hi ha coses que per la seva gravetat cal dir-les amb tota la cruesa, no per treure a ningú de dintre doncs ja no són amos de si mateixos , si més aviat amb l’esperança que alguns s’ho pensin abans d’entrar.
Si critico al nacionalisme posant-lo a l’alçada del betum algú des del centralisme polític o progressista em dirà; “encara que tu no creguis en la nació, el nacionalisme mereix tant respecte com qualsevol altra ideologia.
Bé, pot ser que tingui raó, podria pensar, el respectar-los com una opció política no fa mal a ningú, després de tot a ningú li agrada que li diguin sense embuts que la seva nació és una tifa il•lusòria i falta de sentit que pot ser perillosa per a la humanitat. Que el que ells denominen com “la seva nació o poble” res mes és el desig de pertinença a alguna cosa que ens anul•la com persones passant a pertànyer a un ens superior fins al punt d’haver de donar la vida per ella en cas d’exigir-nos-la.
L’exemple del que dic son els tarats mentals que tenim per aquet fòrum i d’altres nacionalistes esmolant les eines.
I és que les conviccions més fermes d’un nacionalista, són una camisa de força per a la resta d’humans que ens rellisca la seva idolatrada nació, les seves històries manipulades i les seves parafernàlies patriòtiques que ens volen imposar a tot deu. … i això ja és prou raó per a cabrejar a qualsevol persona que aspirem a seguir arribant a cotes de llibertat individual.
Tanmateix podria esforçar-me, sentir una mica de respecte pel nacionalisme, bé, l’únic inconvenient és que no sento cap respecte per ell, ho he intentat, però m’ha estat impossible. Quan parlo amb d’ells he de fer un grans esforços per fingir que respecto els seus ensupit sentiments d’identitat que em produeix vomitera, perquè en qualsevol moment pot arribar un pijoprogre professional al qual li repugna tant com a mi aquesta forma tan repugnant de manipulació a la ciutadania similar a la de l’església, i posar-me a parir amb la seva hipòcrita multicultiralitat.
Fins i tot he arribat a plantejar-me si pogués ser una deformació dels meus sentiments, però per sort sé quan els meus sentiments estan sent manipulats i més amb una cosa tan absurda com és déu o la nació.
El meu raonament materialista em diu que no n’hi ha res que justifiqui el respecte al nacionalisme, s’han guanyat a pols el meu riure descarat, veure’ls tan ridículs al Valle de los Caidos o en l’ofrena floral a Rafael de Casanovas, així com les processons de patriotes bascos al mont tal-okual, sempre el mateix i ridícul discurs, acollonant a la gent amb; o s’enforteixen (Ells), o els altres nacionalistes ens menjaran a tots els habitants d’aquest territori amb patates, HAHAHAHA, una cosa així com el coco per la canalla o el diable pels devot.
Francament, el fet que el nacionalisme rebi tan pocs insults és res mes atribuïble a la tolerància i moderació de la resta de la població que els mirem com una cosa esperpèntica i pintoresc, reben molta més educació de la que ells processen a la resta quan no volen esforçar-se en entendre que no tots com ells, acusant-te de botifler o nacionalista de la nació enemiga
Mira nacionalista. La teva fe és un acudit, la teva nació igual, la teva pretensió d’alinear-me amb milions de persones desconegudes que ocupem un determinat territori, dient que compartim no sé que histories i sentiments, és una farsa. Pels meus orígens andalusos no pretenguis alinear-me amb els xoriços de la junta d’andalusià, màxims exponents del “poble andalús”, pel meu assentament a Catalunya no pretenguis alinear-me amb els mafiosos de la Generalitat per molt representatius que s’autoproclamen.
tu nacionalista, em pots dir que sentir a la teva nació és ho més gran que un ser pot sentir, però que per a això s’ha de ser un patriota i sentir com un patriota.
I el que jo crec es que això ocorre quan t’anul•len les teves facultats critiques i et quedes en la inòpia creient en una desfilada d’estupideses feixistes sobre la teva heroica missió en la terra i la teva punyetera nació, aquesta mateixa terra amb la qual especularan i es forraran el ronyó els mateixos que mouen els fils del la teva idiotes
Tu nacionalista, t’has empassat que el sentiment nacional transcendeix lo racional, just!!, és el que volen, així no han de donar raons racionals sobre el seu comportament motes vagades simplement de mafiosos, situant-se en un imprecís estat superior més profund de la simple raó que és crua i delatora.
A tu nacionalistes t’han capat mentalment per a entendre que quan un dirigent teu parla de la “raó en l’acció política i el sentiment nacional”, siguis capaç d’entendre el que està dient, El sentiment anul•la la raó, fuig de la raó perquè la raó amenaça la seva còmoda bombolla de tot ho irracional.
A tu nacionalista t’han modelat per a tenir una sèrie de creences, si algú les qüestiona, en la teva capacitat per a reafirmar-te en elles estarà la teva virtut. Però Quin preu has de pagar per aquesta virtut? T’han convençut per a idolatrar a la nació, és la teva forma de ser feliç, Com va succeir això, que arribes a adorar una cosa que ets incapaç d’entendre, definit sol per desitjos de pertinença a alguna cosa que a molts ens importa tres bledes i que la teva obsessió és englobar-nos dintre?,. El teu pensament, la teva paraula, la teva veu, ja no són teus.
En definitiva, nacionalista, ets ximplet fins al punt de ser un perill per la societat, ets fàcilment manipulable pels que s’aprofiten de la teva adorada nació, fins arribar a poder fer malsi així t'ho diuen, i és per tot això que la societat no et deu cap respecte.
| |
| Re: quin fastic de nacinalisme | 05/09/2011 - 11:57:44 | |
| Nom: Charly Brown
D'adord amb que el nacionalisme és una ximpleria. De fet és una entre moltes ximpleries sortides de la revolució francesa.
Ara bé de la revolució francesa també surt el sistema métric decimal, la divisió de poders del estat i altres elements valuosos per l'humanitat.
Això fa que molts no veuen la perversió intrínsica del nacionalisme ja que el senten com un dels elements de progrés del segle XIX.
Si reconeguessin que el nacionalisme ha estat la causa de les dues guerres mundials, podrien començar a entendre que el nacionalisme és contradictori amb la llibertat, la igualtat i la fraternitat.
| |
| Re: quin fastic de nacinalisme | 05/09/2011 - 13:46:26 | |
| Nom: Llengonissa
A Marta,
Doncs res maca, com que amb tú no va la cosa, el dia de les generals vas i votes els ecopastanagues que no són gens nacionalistes sinó que busquen en bé comú de no se sap què ni quí.
O bé t'en vas a votar UPyD o C's que preten no ser nacionalista perquè lo seu és pel bé comú.
Però a la majoria de tarats ens deixes decidir, car la resta de partits de l'arc parlamentari són de caràcter nacional a una o l'altra banda, i ves que són la majoria de la representació popular.
O potser millor, no prenguis partit en la votació.
Així t'assegures el tant per a Espanya.
| |
| Re: quin fastic de nacinalisme | 05/09/2011 - 15:59:51 | |
| Nom: catalanista
Te molta rao la Marta, no hi ha res pitjor que el nacionalisme, es a dir, res pitjor que el PSOE i el PP. Els catalanistes ens hi diferenciem perque 'unicasment cerquem la llibertat per al nostre pais -per cert 'llibertat' es intraduible per 'libertaz' no hi te res a veure- i no volem imposar res a cap poble vei. Malauradament de vegades els catalansites ens confonen amb
nacionalistes, quan en puritat els que son nacionalistes son els que tenen exercit i tribunals i no vacilen a privar els altres pobles dels seus drets culturals, cosa que no fem els catalans -nomes cal veure com tractem els aranesos. En fi, hi ha coses que no tenen remei, com l'obcecacio i la ceguesa dels nostres veins de ponent, i de molts colons seus que viuen aqui...
| |
| Re: quin fastic de nacinalisme | 05/09/2011 - 17:01:05 | |
| Nom: Enredat
Marta, em penso que t'enredes amb conceptes que són emprats amb molta hipocresia pels partits polítics.
Et recomano una pàgina web sobre aquest tema dels nacionalismes: http://basescatalanes.page.tl/Banderes-i-nacions.htm
| |
| Re: quin fastic de nacinalisme | 05/09/2011 - 17:31:52 | |
| Nom: fastigosa Espanya en primer lloc
El pitjor nacionalisme és el de l'actual Estat on estem. Espanya i les seves "selecciones nacionales" de futbol,de basket, festivals d'eurovisións...Perquè no dius res d'això? A Catalunya (malgrat que en aquests fòrums està plagat de fatxes catalans nacionaleros) la immensa majoria no en som pas de nacionalistes. Però vés per on,som independentistes políticament perquè ens considerem igual que els holandesos o els portuguesos mentre els nacionalistes espanyols (potser tu inclosa) ens posen en peu d'igualtat amb els teus parents d'andalusia però no pas amb els de l'Algarve perquè allà són "estrajeros"...
Que una Europa unida políticament farà decaure els nacionalismes (sobretot els dels Estats,com el nacionalisme espanyol o francès) és un bon motiu per ser independentista com a forma de transformar europa en el nostre Estat al Món i Catalunya en el nostre Estat a Europa.
Molt de fàstic del nacionalisme català, però no dius nu mu de perquè hem de pagar un Ministeri de Sanitat (no paga la Generalitat els metges i els hospitals? De què serveix aquest Ministeri?), un Ministeri de Cultura, un Ministeri d'Educació? I ara que veiem que amb un dèficit democràtic clamorós mana la Merkel i Sarkozy, de què serveix un Ministeri d'Economia? I els 27 Ministeris de defensa i pressupostos milmilionaris?
A mi em fan fàstic els que critiquen els febles sense dir ni mu de l'estatus quo dels vells imperis. I saps perquè? Perquè en el fons tots pertanyem a comunitats nacionals. A mi l'altra dia una Marta com tu em deia "algun dia sortiràs a Españoles pòr el Mundo"...vaig quedar glaçat perquè ni miro la tele,ni ningú del meu entorn laboral,familiar,social, mira les teles espanyoles i allò ens semblaria una cosa incomprensible. Una cosa seria sortir a Afers Exteriors (que poden mirar la gent del meu entorn) i una de diferent és sortir perquè em vegin els teus parents d'Andalusia pensant-se que sóc igual que ells,i excloent als portuguesos,francesos,holandesos o lituans...
Fàstic fa que hi hagi algú alfabetitzat que pugui defensar l'existència d'un Estat com Espanya.
I no criticar-lo obertament és el símptoma de que el nacionalisme i la identititis està en mans...dels espanyols.
Poder d'Estat a la UE, poder de proximitat per la nostra comunitat. Es la única manera ara mateix de poder tenir veu al Món els europeus i defensar el model de benestar que havíem assolit.
Però nacionalisme espanyol com mamem cada dia a totes hores (tu el veus menys perquè l'has mamat a casa teva) ja cansa i fa fàstic.
Avui què toca de nacionalisme? La Roja de Basket?
El problema principal de Catalunya no és el nacionalisme, sinó els eswpanyols que pretenen obligar-nos a ser solidaris amb la teva família andalusa, però insolidaris amb les famílies dels marroquís,dels peruans o dels pakistanís.. Es aquesta la desgràcia i el que més fa fàstic: que enlloc d'ajudar als nostres veïns d'escala hàgim d'ajudar obligats per la força "només" als espanyols i excloent a la resta de la Humanitat de la nostra solidaritat.
Fàstic? Sí,i Molt.
| |
| Re: quin fastic de nacinalisme | 05/09/2011 - 18:33:41 | |
| Nom: Sencillo
Estoy de acuerdo con lo que dices, Marta. Asqueroso el nacionalismo sea del sino que sea.
Pero nada de acuerdo con est último comentarista que intenta cargar todo lo malo del nacionalismo en el español (que al fin y al cabo ya existe casi pos costumbre más que por convicción) y descargar de todos los males al nacionalismo que más daño hace ahora que es el de las regiones que se inventan que son pueblo o nación para ser estado. Es de tal retorcimiento el razonar de este señor que produce repugnancia mental.
Con los estados existentes, restos en muchos casos del nacionalismo trasnochado y a la vez consagrado, ya tenemos bastantes. Dejemos los estado existentes como convenciones necesarias para seguir avanzando de modo legal y organizado y caminemos hacia la anulación total de esos sentimientos retrógados que se cifran en palabras como nación, pueblo, identidad (no hay más identidad que la del individuo) raza... para formar estados cada vez más grandes en lugar de retroceder por el camino que impone la creación de estado cada vez más pequeños y miserables porque la apertura al mundo es tolerancia y solidaridad mientras que la cerrazón en sí mismo y en lo propio (LA IDENTIDAD) es egoísmo, facherío y nazismo del peor.
| |
| Re: quin fastic de nacinalisme | 05/09/2011 - 22:45:05 | |
| Nom: Cjarly Brown
Tots els nacionalismes son desagradables certament, però els més desagradables son aquells que eliminen llengües, persegueixen cultures, i volen desplaçar uns pobles, unes nacions per unes altres.
Els pitjors nacionalismes a Europa, no son l'escocés, el basc, el català, que no tenen estat al darrera que ejerceixi la bojeria nacionalista. Els pitjors nacionalismes son encara el francés i el castellà/espanyol, com ho van ser en altres époques l'anglés i l'alemany, l'italià obsessionats en expandir el seu poder per sobre de la voluntat de la gent d'altres nacions, llengües i cultures.
| |
| Re: quin fastic de nacinalisme | 06/09/2011 - 00:59:53 | |
| Nom: anonim
Perdona tenia que corregirte pero ya hace muchos años que catalunya no es region sino AUTONOMIA a ver si a los que aun estan en la epoca de franco hos queda esto en la memoria. Gracias.
| |
| Re: quin fastic de nazionalisme espanyol | 06/09/2011 - 01:51:25 | |
| Nom: XxX
Subscric fil per randa la opinió de Cjarly Brown.
| |
Anar a la pàgina 1 2 3 4 5 6 |
|
|