TEMA: Lluita armada
| Lluita armada | 01/07/2010 - 00:42:37 | |
| Nom: sergibr
Voldria obrir en aquest fòrum, el debat de si cal o no la lluita armada en aquest país. Dintre del marc d'un estat democràtic amb totes les garanties davant la llei, evidentment no hi ha força que valgui que no puguin solucionar les paraules. Però davant la prepotència de la jurisdicció espanyola, queda clar que res que no sigui de la seva santa devoció, anirà més enllà del que estipulin les seves regles imperatives. La Constitució és un diabòlic entramat de normatives de caràcter feudal, legitimades pel mateix opressor i disposades a retro-alimentar-se il·limitadament.
Podem tenir veu, però en cap cas tindrem vot. I en l'hipotètic cas que l'autogovern de Catalunya decidís un improbable dia la seva merescuda autodeterminació, no tinc cap mena de dubte que en pocs minuts tenim a l'exèrcit desfilant pels carrers i disparant a la gent en revolta popular.
Amb Espanya, l'única sortida possible serà acabar fent la guerra. No dic que ho desitgi, però pessimisme amunt, els fets demostren que la política catalana és insuficient, que la diplomàcia espanyola és banal, i que podríem no estar gaire lluny d'arribar a aquesta trista solució.
| |
| Re: Lluita armada | 01/07/2010 - 07:40:22 | |
| Nom: Agnès
Tu deus ser un provocador hispanofeixista, oi?.
És que se't veu massa el llautó nano!.
Ja us agradaria aixó, però serà que no.
| |
| Re: Lluita armada | 01/07/2010 - 08:55:44 | |
Pretenc obrir un debat d'opinió sobre l'actual moment del país i cap a on es creu (a títol individual), que es resoldrà a llarg termini la situació. Així que especifica conceptes, o no insultis.
| |
| Re: Lluita armada | 01/07/2010 - 09:05:59 | |
| Nom: Agnès
A Catalunya no els/us donarem la satisfacció i l'avantatge de la "lluita armada" en la que no hi tenim res a guanyar i moltissim a perdre.
No caurem en la trampa.
| |
| Re: Lluita armada | 01/07/2010 - 12:21:40 | |
| Nom: Atlasac_
Jo ja tinc decidida la resposta...el meu VOT INDEPENDENTISTA
Bé encara no conec el que pensen els de REAGRUPAMENT, jo l´avés aceptat com a PRESIDENT sempre que el Carretero l´l´avés aceptat...jo del que ha dit Laporta no tinc res en contra però el FET, (FETS VULLC JO!!! ) del KRUIFF....això per mí és un FET DESAGRADABLE!!!.Ens han atrofiat tant el cervell, que els nostres dirigents ens parlen tot COFOIS que el català al cinema es catalogarà igual que el castellà, i es queden tant tranquils, jo pregunto, a Madrid els catalans també tindrem el 50% de sales de cinema en català? NO SON ESCLAUS ELLS COM NOSALTRES!!.--Arribarà un dia que ens traurem aquesta mentalitat d´ESCLAUS?
LA MILLOR ARMA QUE TENIM ES EL VOT. però si no ho saben els PASSOTES... mireu de RESSUCITAR-LOS!!
| |
| Re: Lluita armada | 01/07/2010 - 18:19:03 | |
| Nom: AliBay
Quan tu raonis i argumentis les teves suposicions, aleshores estaràs en disposició de demanar al altres que argumentem i no insultem.
Mentrestant, adéu pocapena.
| |
| Re: Lluita armada | 01/07/2010 - 22:25:20 | |
| Nom: simon
lluita armada? estas loco? te llevaría ahora mismo a beirut a que te aclarases las ideas y entendieses todas las opciones y oportunidades que podemos tener los humanos antes de decidir matarse unos a otros, pero por "pocasvergonyas" como tu, sufre gente buena. Vosotros teneis la inmensa suerte de vivir en europa, de poder conversar en las terrazas de los cafés, en las universidades, en las medios de comunicacion, y tú solo ves guerra en el futuro. pensar que hay gente como tu me causa miedo, risa, nauseas, una sensacion dificil de definir. Es gente ignorante como tu la que hace tremendo daño a catalunya. agradezco sinembargo que la mayoria de los catalanes sean gente sensata y pacifica. te lo aconsejo, visita beirut este verano. vive mas y piensa menos. Quieres abrir un debate sobre la posiobilidad de un conflicto belico entre catalanes y españoles? Pues opino que a menudo una idea positiva para un pais puede fracasar aunque la secunden miles, millones, pero solo hace falta un solo energumeno para matar a gandhi o a martin luther king.
| |
| Re: Lluita armada | 02/07/2010 - 00:35:56 | |
A veure, anem a pams:
En primer lloc, em sembla que en CAP MOMENT he donat el meu suport a la desraó de les pistoles. Però sembla que quan toques tema tabú, hi ha qui no cuida la lectura, veu més enllà del que llegeix, i es deixa emportar per l'exaltació mediàtica més primitiva. Potser aquest ha estat el meu error, creure que tractava amb un fòrum madur, donat a la lliure divergència i opinió.
No em fa falta anar a Beirut per saber que la guerra és una merda. Però no per això deixaré de pensar el mateix: El dia que les circumstàncies socials esdevinguin més dramàtiques i del tot austeres, la situació ja no s'aguantarà pel seu propi pes, i veurem llavors si encerto amb els meus tristos auspicis, o pel contari, per sort estic del tot equivocat.
PS: Si us plau, abans de posar-me més a parir, podrieu fer-me una llista de temes intocables?
| |
| Re: Lluita armada | 03/07/2010 - 04:46:17 | |
| Nom: Croscat
Fins ara la guerra era la solució clàssica i trista per a solucionar els conflictes territorials com ara el nostre. I és una possibilitat que sempre restarà a l'abast.
Cal dir que som lluny d'eixa situació i que això no vol dir que arribat el cas Catalunya no fos capaç de guanyar la independència per la via armada tal i com va passar a Cuba i a tantes altres colonies. Ara mateix, però les circumstancies semblen força diferents, amb una democràcia i Europa pel mig.
La democràcia i Europa són dos factors nous dins la història de l'estat espanyol i la veritat és que prou que se'ls hi nota, que són novells. En aquest sentit ara crec que hauríem de empenyer en aquesta línia i forçar l'estat a acceptar l'obertura democràtica fins allà on sigui possible. La concepció retrograda que tenen del que és la democracia els posa en evidencia davant d'Europa i el món i això de retruc ens ajuda a internacionalitzar la nostra causa, que ja tornat a començar a ser reconeguda al món. El mateix Jimmy Carter s'ha posicionat a favor de les reivindicacions catalanes sobre l'estatut, les consultes han aparegut a molts diaris arreu del món com a exemple de lluita neta i democràtica a favor de la independència, etc.
Queda molta feina a fer abans d'agafar les armes, la qual cosa a més a més avui no és garantia de res. És més important parlar amb coneguts i amics sobre els avantatges de ser independents que no pensar a anar matant espanyols. Hem de pensar més a construir l'Estat català que no pas a destruir-ne l'espanyol. Hem de ser ràpids, tenir-ho tot molt clar, no deixar-nos distreure, no caure en provocacions, hem de ser més àgils, i aprofitar qualsevol escletxa a favor nostre. Difícil, feixuc, i un pèl utòpic si es vol, però és un procés que puc dir amb satisfacció que veig que ha engegat prou bé i sobre el qual sóc molt més optimista avui que fa 8 anys.
| |
| Re: Lluita armada | 05/07/2010 - 02:47:30 | |
| Nom: PepVirolles
NO...que siguin els españols qui envi els tancs primer. Al marge d'això i com diría en Pujol "això ara no toca".
| |
|
|