Redacció | Actualitzat el 19/11/2009 a les 08:44h

La zona verda de Sant Joan permetrà aparcar una hora gratuïtament al centre


Ramon Roqué i Daniel Planas, en una de les zones pintades com a àrea verda. Foto: Arnau Urgell

Sant Joan de les Abadesses tindrà a partir de l'1 de desembre la denominada zona verda. A diferència de Barcelona, aparcar-hi serà gratis però limitat a una hora. L'alcalde Ramon Roqué i el president de la Unió de Botiguers, Daniel Planas, consideren que el sistema permetrà dinamitzar el comerç.

L'àrea verda de Sant Joan s'implantarà en quatre espais: l'avinguda Comte Guifré, el passeig Comte Guifré, la plaça Major i en un espai molt reduït del carrer Comella. De dilluns a dissabte de 9 a 1 i de 4 a 8 per aparcar caldrà disposar d'un disc horari que es repartirà a tots els propietaris de cotxes de Sant Joan. Qui deixi el cotxe en aquests espais -marcat amb línies verdes- tindrà una hora de marge i si la Policia Local detecta que està estacionat més estona els podrà multar com si estiguessin aparcats en un lloc prohibit.

Per Daniel Planas la iniciativa intentarà solucionar una “reivindicació” com és la manca d'aparcament a prop dels comerços. Malgrat que físicament el nombre de places es manté l'alcalde santjoaní calcula que amb la rotació se'n triplicarà la capacitat.

Recta final per a la plaça Major

La zona verda també es pintarà a una plaça Major que afronta les dues darreres setmanes d'obres. “Esperem inaugurar-la per la Fira de Nadal” va explicar Roqué. D'aquesta manera la reforma del punt més cèntric de Sant Joan no suposarà la vianalització de l'espai. “Es mantindrà exactament el nombre de places d'aparcament però serem més estrictes amb el seu control” va afegir el batlle.


Mostra el mapa més gran

COMENTARIS

+0
-0
I perquè no es prohibeix l'accés amb cotxe?
Anònim, 19/11/2009 a les 09:04
Ara que han fet les obres i es deixarà la plaça en bon estat crec que és el moment de prohibir-hi l'accés amb cotxe i així s'evita que es torni a fer malbé. Ja es pot aparcar a la Plana i a Can Crehuet. A més, Sant Joan és prou petit com per anar a peu a tot arreu!
+0
-0
Jo també ho penso
Anònim, 19/11/2009 a les 10:00
Jo també penso que s'hauria de prohibir l'accés amb cotxe a la plaça major. Sinó, d'aquí dos dies el paviment tornarà estar fet mal bé...
+0
-0
bona mesura!
Anònim, 19/11/2009 a les 10:12
Totalment d'acord amb el comentari anterior. Trobo bé la zona verda, i trobaria molt bé que a la plaça Major només s'hi pogués accedir per càrrega i descàrrega. No pot ser que els santjoanins anem tot el dia amb el cotxe enganxat al cul, que és el que fem.
+0
-0
coitus interruptus
Anònim, 19/11/2009 a les 10:15
Això de l'àrea verda està bé. El tema és que l'ajuntament no s'ha acabat atrevint a prohibir l'accés a la Plaça Major com havia dit en un principi. Suposo que ha vist el merder que ha muntat ciu a ripoll i ha dit allo de cuando veas las barbas del vecino....
+0
-0
a la plaça no aparcar
Anònim, 19/11/2009 a les 12:45
Jo tambè penso que a la plaça seria millor no aparcar-hi
nomès carga i descarga, es que ja fa riure que nomès no entrem amb el cotxe dins les botigues per que no entren per la porta.
+0
-0
Peatonalitzem!!
Anònim, 19/11/2009 a les 13:30
Jo també crec que hauria de ser lliure d'aparcament. Només permetria que hi podessin accedir amb vehicle els veïns i els comercials per càrrega i descàrrega. Deu ser dels pocs pobles que tenen una plaça i un casc antic envejable com els nostre on hi han cotxes aparcats. Fins i tot el carrer major hauria de ser peatonal!
+0
-0
fem alguna cosa
santjoaní, 19/11/2009 a les 15:25
Nois i noies, si tots estem d'acord a que la plaça major no sigui transitable excepte per càrrega i descàrrega i veïns, que caram hem de fer? Què és el que passa al nostre poble: les coses no es fan perquè automàticament seran criticades per l'oposició? Quin nyap de democràcia!
+0
-0
també
Anònim, 19/11/2009 a les 23:40
Jo també penso que no s'ha de deixar aparcar a la plaça major, l'ajuntament hauria de fer alguna cosa.
+0
-0
verda
Anònim, 20/11/2009 a les 07:42
Així només i podrà aparcar l'alcalde, tota la plaça per ell... quina mafia!!!!!
+0
-0
Fora
Anònim, 20/11/2009 a les 22:06
Fora cotxes de la plaça major!!!
+0
-0
FORA COTXES
Anònim, 23/11/2009 a les 11:38
Jo també estic d'acord! Crec que tota aquesta zona hauria de ser peatonal. La plaça major està quedant molt bé i d'aqui 4 dies tornarà a fer llàstima si deixen entrar els cotxes.
A Sant Joan es pot anar a peu a tot arreu!!!
+0
-0
respecte pel nostre barri vell
noanda, 26/11/2009 a les 12:47
Pilona retràctil al carrer Major, trànsit permès per als veïns i prou. Càrrega i descàrrega al passeig i la plaça Mestre Nonó

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: