La urbanització de la colònia Llaudet forma part del Pla comarcal de muntanya. Foto: Adrià Costa
El Govern de la Generalitat va aprovar definitivament en la reunió d'aquest dimarts el quart Pla comarcal de muntanya pel període 2009-2012. El document planifica les principals inversions a realitzar en aquest termini tant per l'executiu català com pel Govern de l'Estat.
Les infraestructures, bàsicament de caràcter viari, s'emporten el 78% de la inversió prevista en el document -un instrument que no deixa de ser un recull de la planificació sectorial- amb 371,78 milions d'euros. En destaca el desdoblament de la C-17 -cal recordar que ja
en els pressupostos de 2010 hi ha una partida de 110 milions-, la variant est de Ripoll i el condicionament de la carretera GI-401 que uneix Campdevànol amb la Pobla de Llillet. Precisament la millora del tram Campdevànol i Xoriguera (poc abans del poble de Gombrèn) s'avançarà en el marc del Pla d'iniciatives dinamització comarcal (PIDC).
Altres actuacions destacades es refereixen al cremallera de Núria o la urbanització del polígon supralocal de la colònia Llaudet (Sant Joan de les Abadesses). Per altra banda el Govern recull una inversió de l'Estat de 110 milions per construir la variant de Ribes i el túnel de Toses.
-
Nota de premsa del Departament de Política Territorial
La variant est de Ripoll passarà per les muntanyes de Sant Antoni i Sant Bartomeu. Foto: Arnau Urgell