Redacció | Actualitzat el 30/10/2009 a les 09:15h

Ripoll Decideix fixa pel 13D l'objectiu de superar el 40% de participació

Avui divendres es presenta l'entitat al Teatre Comtal de Ripoll



Ripoll posarà la cinquena per arribar a temps a celebrar la consulta per la independència. Després de legalitzar l'entitat Ripoll, Bressol de Catalunya, Decideix!, aquest divendres es presentarà en societat al Teatre Comtal de Ripoll. Una data i un objectiu: el 13 de desembre superar el 41% del padró que va votar a Arenys de Munt.

Jordi Blanco i Helena Verdaguer han estat els encarregats de presentar a davant del Monestir de Ripoll l'entitat que organitzarà la consulta -tal i com faran un centenar de municipis més del Principat- el proper 13 de desembre. De moment tenen clar que “s'haurà de treballar molt” per “arribar a temps” i que necessiten la col·laboració de la societat ripollesa. En aquest sentit conviden a tothom a assistir a l'acte de presentació del Comtal i integrar-se a les diverses comissions.

“El nostre objectiu és superar el 41% de participació d'Arenys” ha afirmat Jordi Blanco. “No volem que només votí la gent del 'sí”; el dret a decidir passa per respectar i exercir totes les postures respecte la independència” ha afirmat. A la consulta hi podran votar tots els ripollesos i ripolles de 16 anys o més que constin al padró.

COMENTARIS

+0
-0
Decidir ?
Pere, 27/10/2009 a les 14:24
Em comenta un bon amic que aquesta història de "decidir", autogovern, etc... potser està molt bé, però que al seu barri de Ripoll hi tenen coses més immediates, necessaries... i la veritat és que amb l'ajuntament diu que no se'n surten i en això no poden decidir res.
Diu que tenen baranes trencades, faroles que no cremen, neteja precària, forats eterns, desaigues preocupants, reixes de desaigua tapades, bancs de seure desapareguts, escales insegures, etc, i d'això fa mesos.
Han fet arribar al regidor llistes de tot, i malgrat tot la única resposta és que els toca la brigada al barri cap al juny del 2010.
Una cosa és una obra d'una certa envergadura (amb això estan d'acord per esperar al juny o juliol del 2010) i una altra el manteniment diari o la reparació que s'havia de fer i no s'ha fet.
Em comenta l'amic si jo crec que la classe política actual pot pretenir de governar un païs si no saben portar amb diligència i efectivitat els afers diaris d'un poble?
Em demana si crec que si tinguessim la independència això funcionaria millor?
Si tant estimen als catalans aquests partidets promotors de la consulta DECIDIM, perqué no treuen l'impost de successions, per exemple, que com bé saps només el paguen els estalviadors que tenen un piset i uns diners, poquets i el dia que es moren aquest govern que tant els estima els deixa literalment a la ruïna?
Et posaré un altre exemple, a RENFE, a tota Espanya fan descomptes de 40% a les persones de més de 60 anys. Als FGC, TMB, Núria, Montserrat el descompte és ZERO. Encara vols la independència?
+0
-0
RENFE
Anònim, 27/10/2009 a les 14:36
Posar RENFE com a exemple contra la independència em sembla propi de gag de l'APM.
+0
-0
Decidir ?
Anònim, 27/10/2009 a les 14:41
Jo sí , espero que amb tants descomptes a españa ,( pagats entre altres per tu Pere )es compensi una mica el desequilibri de població .
+0
-0
jo dic si
Anònim, 27/10/2009 a les 15:17
tot i estar d'acord amb tot el que dius vull la independència. No estimo aquests partidets que la promouen sinó tot el contrari, m'avergonyeixo d´ells i de les seves persones.

Estic d'acord amb tu i crec que tens raó però jo em sento català i vull la independència, no sé si viuríem en un país millor però de totes maneres prefereixo una Catalunya independent d'Espanya.
+0
-0
Quins partidets?
Anònim, 27/10/2009 a les 16:08
A la foto no hi veig pas partits... A més, les persones que militen en partits també són p-e-r-s-o-n-e-s, que a més treballen pel bé d'altri (generalment, tot i que es veuen molt més les pomes podrides). És bo que els partits recolzin la societat civil, i si ara toca aquesta música, no els traurem pas la partitura...
Les baranes, els panots, els forats i la poca matèria grisa queda per una altre dia, això és un altre tema i també és política...
+0
-0
pregunto
Anònim, 27/10/2009 a les 20:09
una pregunta , si Catalunya fos independent, qui finançaria ... la sanitat, infraestructures , ports i aeroports, ajuntaments,ensenyament,policia, bombers,medi ambient,..... etc...etc..... ? ¡¡¡¡¡ NOMES SOM SET MILIONS I PICO.....però la meitat estem parats ....... algun " iluminat " me pot " iluminar " ?
+0
-0
Resposta
Responc al que pregunta, 28/10/2009 a les 10:10
Que qui finançaria Catalunya si fos independent? I encara ho preguntes? En Millet i la resta de lladres que corren per aqui, és clar, perquè una cosa és deixar-nos robar mentre depenguem d'Espanya (uix, quin fàstic dir aquesta paraula!) i l'altra deixar-nos robar pels nostres, oi?
+0
-0
Molt iluminat
Anònim, 28/10/2009 a les 10:18
El de l'anterior comentari sí que està iluminat!
Si ara aquests 7 milions estan finançant-ne més de 40! Si es va publicar el tema de les balances fiscals, que vol dir els diners que paga cada comunitat autònoma i què rep a canvi... Saps el resultat???
Senzillament que si hi ha una mitjana, cadascun dels 7 milions de catalans paga la mitjana i 3000 euros més cada any que es queda a Espanya i no torna...
Pregunta't millor qui finançaria els port i aeroports, ajuntaments, ensenyament, policia, bombers, medi ambient, etc... de l'Ebre en avall, perquè fa molts i molts anys que això ho paguem els habitants dels Països Catalans (els que viuen a Catalunya, País Valencià i Mallorca, es considerin com es considerin).
No pateixis pel finançament, no deixaríem de pagar impostos, però com a mínim no anirien a parar a Madrid...
+0
-0
16 anys
Anònim, 28/10/2009 a les 10:58
Realment el que mes em sorpren de la noticia, es que podran votar el mayors de 16 anys, realment creieu que amb 16 anys estan capacitats per a decidir una cosa aixi?? o es realment la manera de que guany el si, dons son uns caps calents que es deixen manegar, si no recordo malament el dret a votar es a partir dels 18 no dels 16
+0
-0
hehehe
Anònim, 28/10/2009 a les 12:18
sembla que hi ha molta gent que té por d' aquest consulta popular. jajaja
+0
-0
lluminaries
Anònim, 28/10/2009 a les 18:45
Com hem de ser independents si els polítics d'aquí tan sols es dediquen a fotre tot el que poden, precisament per això no ho som.
Per desgracia, si som independents, no s´hauria descobert res de tot això. Ho hauriem continuat tapant.
Totes les investigacions que han sacsejat la societat catalana han vingut de Madrid.
Referent al dret a votar a partir dels 16 anys, és que si no ho fan així, es quedarien sense "share".
+0
-0
¿Algú serios i competent?
Anònim, 28/10/2009 a les 19:12
Abans de ser consultat voldria que algú competent en la matèria me aclareix en quina lliga jugaren, perquè Pot ser que si no sons espanyols no podrem jugar a la lliga espanyola, i que la FIFA digui que para tenir selecció reconeguda hem de tenir lliga pròpia. Si serem Europeus i de quina classe. Perquè haure’n de negociar de nou amb la Unió, i a França put ser qui no lle faig gaire gracia. ¿Y el exercit? ¿serà professional o de reclutes? ¿Serem a la OTAN o passaren de OTAN i de pas (per obligació) de la Unió Europea? O podrem ser de Espanya per la lliga i el exercit, no estaria malament, però hem de contar amb la resta del Estat. ¿Quina serà la nostra senyera? La oficial, la estelada en blau o la estelada en vermell. ¿Tindrien fascistoides lleis que permeteren a la alcaldessa penjar del balcó municipal la senyera de la seva opció política?
¿Defenderán las futuras leyes catalanas el derecho de los castellano-parlantes a usar y aprender su lengua como actualmente las leyes españoles garantizan el uso y aprendizaje del catalán? O ¿serán los castellano-parlantes nombrados fachas ofíciales?
Quan algú seriós i competent me respondre seriosament a aquestes preguntes, un servidor participarà seriosament en una consulta seriosa.
+0
-0
Informat
jomateix, 28/10/2009 a les 22:19
Al cartell, en lloc d'"Informa't" no hi hauria de dir "informa-te'n"???
+0
-0
Dret a vot als 16
Anònim, 29/10/2009 a les 09:40
El dret a vot als 16 anys i obert a tot empadronat a la població vol fer més evident la voluntat d'aprofundir en una democràcia més participativa. Es tracta d'obrir el dret a vot a persones que són prou madures per treballar, però no per votar, per exemple. És un debat obert a tot Europa.

Quant a l'argument sobre que les persones de 16 anys són més cap calents i així s'augmenta la votació i blablabla, dir-te que:

1-Ja ha passat l'època en què podíeu fer el discurset dels "caps calents". L'independentisme ha pres força en totes les franges d'edat i tots els sectors socials. Treballeu-vos-ho una mica més, home...

2-A Arenys les persones entre 16 i 18 anys que van votar van fer-ho en uns percentatges inferiors a les franges de majors d'edat.
+0
-0
Algú seriós i competent?
Anònim, 29/10/2009 a les 09:48
Em podria dir quin problema hi haurà amb la FIFA quan Catalunya sigui indenpendent? I quina lliga de futbol és la més endeutada de tot Europa??? La italiana o l'espanyola??? A quina lliga jugaran els equips catalans? Doncs a la que decideixin!!!! A la que lliurement decideixin!
Quina llengua serà l'oficial? Doncs la que els ciutadans del país escullin... El més probable és que et puguis adreçar amb català, però ningú ha dit que no ho puguis fer en altres llengües de moment; però la llengua que actualment s'ha de protegir és la més feble, és a dir, el català. A més, estaria ben arreglat l'espanyol si ha de tenir les mateixes lleis que ara afecten el català; perquè no em diguis que ara puc enviar documents a Madrid en català! Ningú no els accepta.
Ningú vol expulsar ningú d'enlloc; bé, m'equivoco, hi ha qui voldria que els catalans desapareguéssim d'entre la capa de l'atmosfera que va entre la superfície terrestre i el cel; i a més, no farien fàstics a la profanació de les nostres tombes. I quan es planteja que es faci una consulta democràtica els ve tota mena de malalties i urticàries...
També pel tema de la bandera: No pateixis, no desapareixeran les barres vermelles, l'únic que desapareixerà és l'estel, que significa llibertat; per tant, quan els catalans tinguin la llibertat, deixaran de tenir estel i recuperarem la senyera (que al llarg de la història ha tingut diversos pals, i a més és la mare de la bandera espanyola, per molt mal que això faci a segons qui...).
Aquesta consulta serà seriosa, el què no és seriós és l'actitud de segons qui de menysprear-la i demostra com n'és de reaci a la democràcia i a la participació ciutadana. Per aquest, la intervenció dels grisos suposo que fóra el millor, oi?
El millor que podries fer, si estàs en contra de la Independència de Catalunya, és buscar arguments convincents per romandre a Espanya i fer campanya pel NO... Ara, suposo que et costarà de trobar-ne i per això només intentes torpedinar una consulta pacífica i seriosa, feta des de la societat civil ripollesa.
Jo aniré a votar el dia de la consulta, m'agradaria veure-t'hi.
Moltes gràcies...
+0
-0
Sobre la llengua
Anònim, 29/10/2009 a les 09:53
Sobre el comentari que pregunta: "¿Defenderán las futuras leyes catalanas el derecho de los castellano-parlantes a usar y aprender su lengua como actualmente las leyes españoles garantizan el uso y aprendizaje del catalán? O ¿serán los castellano-parlantes nombrados fachas ofíciales?"

voldria dir que les lleis espanyoles no garanteixen l'ús i aprenentatge del català des del moment que marginen el català d'àmbits com les institucions (Unió Europea i Congrés dels Diputats, per exemple), la cultura (97% de cinema en castellà vs 3% de cinema en català), la justícia (impediment per declarar en català en gran quantitat de jutjats)...

Un bon llibre per il·lustrar-se sobre el tema pot ser "La persecució política de la llengua catalana" de Ferrer i Gironès. En aquest llibre es repassen les lleis espanyoles contra el català des del segle XVIII fins al segle XX.

Quant a la política catalana envers les altres llengües, només cal veure el gran tracte que es proporciona des de Catalunya a la llengua occitana de l'Aran, que és reconeguda com a oficial en tot el territori a l'estatut, mentre segueix marginada en la resta de països on és present (França i Itàlia). No cal que pateixin, doncs, els castellano-parlants, a Catalunya es permet la diferència
+0
-0
OTAN
Anònim, 29/10/2009 a les 10:00
Sobre l'OTAN és interessant recordar que va ser un altre exemple en què Espanya va triar contra la voluntat dels catalans. La continuïtat de l'estat espanyol dins de l'OTAN va ser rebutjada pels catalans, en el referèndum (osti! quina cosa tant antidemocràtica!) de l'any 1986
+0
-0
La nostra senyera
Anònim, 29/10/2009 a les 10:02
La nostra bandera hauria de ser la senyera normal, ja que les estelades, tal i com reconeixen tots els independentistes, només són banderes que simbolitzen la lluita per la llibertat
+0
-0
tornan al dret a vot dels 16
Anònim, 29/10/2009 a les 10:36
Segons parlaba ahir amb una de les persones que organitza la mogudeta, l'hi vaig demanar sobre el tema dels 16 i ell mateix em va respondre que era per a tenir mes gent i fer mes soroll.
Referent al tema de la llengua, que carai diem de Madrid, si va just que t'entenguin a la propia Barcelona, parlem primer nosaltres el nostre idioma, i despres si voleu anem tots plegat a reclamar a fora, pero primer a casa
+0
-0
No és veritat
Anònim, 29/10/2009 a les 10:51
El dret a vot es posa a 16 anys pels motius exposats anteriorment: ajudar a construir una democràcia més participativa
+0
-0
Serietat
Anònim, 29/10/2009 a les 20:51
Arreveure.
Senzillament volia que algú competent (o sigui, uns dels politics que es suposa tindran poder per fer les lleis del nou estat) qui estat volem fer i qui serà el espaí que ocuparen en el panorama internacional. I que sàpiguen i diguin clarament que en aquest espai no decideix nosaltres sols; que en de contar amb el altres. El Si a la OTAN (el meu vot va a ser no) va a ser perquè no podien dir SI a Unió Europea i NO a la OTAN. La política internacional avui (UE) decideix coses tan importants com la nostra moneda y el àmbit de actuació de les nostres empreses. Tenir exercit propi, ambaixades, etc es qüestió també de calés. ¿Algú competent i seriós ha fet contes?
El tenir selecció es una qüestió de tenir lliga i es pot fer ara. Qui el derbi sigui Barça-Espanyol i veure’n la gent qui aniria cada diumenge al Nou-Camp a veure La Seu-Barça. Que Laporta comenci ja en tirar endavant la lliga Catalana. Serà temps guanyat ¿per que no ho fa? ¿Serà qüestió de cales?
La lleis espanyoles garanteix el us del català en el seu àmbit. anar mes enllà, fer-lo oficial (de us) a la resta del Estat i institucions implicaria que tots el notaris, abocats, funcionaris etc... tindrien sapigueu com mínim castellà, català, basc, gallec i de pas el aranés i les llengües bables. ¿Una mica difícil, no? I car.
Els llibres i las pel•lícules las fan les empreses, la llei de la oferta i la demanda. Qui coses, abans els cantautors catalans venien disc per tota Espanya ¿no seria per fer-lo millor que ara?
Els catalans son llibres per elegir el seus representants al parlament nacional (a on el partits nacionalistes estén sobre- representats), al europeu, a la Generalitat i el seus ajuntaments. Els llibres qui cols llegir i la musica que vol sentir. Les lleis espanyoles estan en el standard mundial en lo que a democràcia es refereix i molt avançades en el respecte i us de les llengües vernacles en comparació sense anar mes lluny de França, qui va vetar el us del català a la unió europea. ¿Anirà mes lluny el nou estat? Aixó vol sapiguer per ser consultat amb serietat. Per fer mes democràcia participativa podrien votar als nou o deu anys, per exemple. ¿Aixó fa mes participativa la democràcia?
Confondre Llibertat amb independència pot donar bons redits politics, però no es seriós. prohibeix rotular en castellà no es un exemple de tolerància, diversitat i llibertat. Posar al balco municipal la bandera de la opció política de la alcaldessa (la aspiració a independència catalana es una opció política, tranversal i legitima, però opció política) si no es fascisme está molt a prop i no crec que aquest politics me donaran mes llibertat en un estat independent. Per moltes estrelles que es pengi’m.
+0
-0
no+ futbol
Guti, 30/10/2009 a les 09:23
T' adones que de les teves estúpides parrafades el 30% estan dedicades al futbol?. Per posar-te un exemple i perquè deixis de dir tonteries et vull recordar que el Mònaco juga a la lliga Francesa i estic segur que la Federació Espanyola estarà encantada de continuar comptant amb els equips catalans a les seves lligues per més ràbia que els puguem fer.
+0
-0
recapitulem
Anònim, 30/10/2009 a les 10:26
he llegit tots els comentaris i sembla que ningú hagi entés el motiu de la consulta popular, l'objectiu es que la gent voti el que pensa amb tota llibertat. La valoració es ferà l'endemà. He entés que la plataforma no ferà campanya a favor de cap opció, per tant el que ferà es promocionar la participació.
ho trobo correcte i jo penso votar.
+0
-0
Poc seriós
xxxxxx, 30/10/2009 a les 10:56
És cert que el cartell hauria de ser informa-te'n. Si fem coses, fem-les ben fetes.

Crec que l'Ajuntament hauria de fer consultes populars sobre altres coses. Ripoll té moltes mancances: no hi ha feina, no hi ha turisme, no hi ha oci, no hi ha il·lusió... Amb tot. crec que està bé que ens demanin opinió però crec que hauria de ser en més coses.
+0
-0
esports i independència
Anònim, 30/10/2009 a les 10:57
D'exemples de diferències entre estats i lligues (competicions privades) n'hi ha moltes.

En futbol l'Andorra juga a les competicions espanyoles i el Mònaco a les franceses. En bàsquet hi ha la lliga adriàtica (on juguen equips de països que havien estat Iugoslàvia) i la Bàltica (Lituània, Letònia i Estònia). I segur qeu en trobaríem més. La veritat considerar això un argument per no fer una consulta em sembla trist trist.
+0
-0
cartell
Anònim, 30/10/2009 a les 13:19
Al cartell diu INFORMA'T. El pronom feble "'t" fa la funció del pronom personal TU, per tant, la frase quedaria TU INFORMA'T (valgui la redundàcia del tu). Si al cartell posés INFORMA-TE'N estaríem dient una cosa diferent. En aquest cas, a part del TE que faria de TU afegim un altre pronom "'n". Aquest pronom faria la funció de Complement de règim verbal (ja que si t'informes ho fas d'alguna cosa) però en aquest cas ja no diríem TU INFORMA'T si no TU INFORMA'T D'AIXÒ. Per tant la conclusió és clara: de les dues maneres estaria ben dit, amb una només utilitzes un complement del verb "'t" i amb l'altre n'utilitzes dos i, per tant, et refereixes a "d'això" a part de "tu".
+0
-0
zas
Anònim, 30/10/2009 a les 13:24
zas pataplas. És que ja tenia nassos que un sociata espanyolista es preocupés pel pronom feble de l'anunci de la consulta
+0
-0
Teledirigida
Anònim, 30/10/2009 a les 18:45
Perquè serà que tinc la sensació de que tots, absolutament el 100% dels que estan a favor de la consulta estan a favor de la independència ?.
Una consulta popular, no s'hauria de plantejar des d'una perspectiva de neutralitat dels que la organitzen?.
Es correcte i democràtic se jutge i part a la vegada?.
Opino que no es tracta d'una consulta democràtica sinó d'una acció en favor de la independència teledirigida.
Crec que és legítim treballar per la independència, però cal que cridem les coses pel seu nom i no intentem confondre al personal. Si estracta de que els que estiguin a favor de la independència participin, doncs, d'acord, que ho facin (de fet ja ho fan a les eleccions triant l'opció política que els convé més). Però que no ho disfressin de consulta popular, perquè saben perfectament d'antuvi que una part molt significativa de la societat no hi participarà mai en aquesta pantomima.
+0
-0
Tornar la pilota
Anònim, 31/10/2009 a les 10:28
Yo votaré que NO!

Por las veces que nos llamais charnegos.
por no querernos a los que llegamos de fuera.
por no respetar mi lengua materna, el castellano.
por ser igual de fascistas que el caudillo.
por no respetar a Montilla por haver nacido en andalucia.
por reirse del flamenco.
por dar importancia al origen y no al destino.
por no respetar a los "nou vinguts".
Porque sois excluyentes.
porque poneis trabas en las oposiciones a vuestros entes publicos
Por que es mentira que en las escuelas enseñáis castellano ( 1 hora a la semana y la professora habla en catalán.
Porque siempre me recordáis mis orígenes, porque nunca me he sentido querido ni integrado.
y por otras tantas cosas más................

Salutacions cordials per a totho, d'un "rojo" que igual que us respecta, demana reszpecte per ell: "La vostre llibertat acaba on comença la meva
+0
-0
Pantomima? Democràcia!
Anònim, 31/10/2009 a les 15:28
A l'anònim "teledirigit" vull dir-li que en l'acte d'ahir, vaig assistir-hi amb pors semblants, però en vaig sortir convençut, ja que es va deixar molt clar que la Plataforma no es posiciona en cap sentit, ni pel sí ni pel no i que està oberta a tots els demòcrates.

Jo sóc votant habitual d'ICV i vull una espanya federal. No obstant, he omplert la butlleta de voluntari i col·laboraré amb la plataforma perquè estic d'acord amb el seu objectiu d'aconseguir una democràcia més participativa i que el poble pugui expresar lliurement la seva opinió.
+0
-0
Consulta popular
anònim, 25/11/2009 a les 23:30
Estic d'acord amb el comentari teledirigit. Es una consulta popular però encaminada a un vot a favor de la independència. Pel que fa al fet que els menors de 16 puguin votar, més que una inicitiva que amplia més la democràcia, que també és veritat, respon al fet que, tots els joves de 16 anys que vagin a votar, votaran a favor del si i per tan es un mecanisme que permetrà augmentar el vot positiu.
També serà important veure la resposta que té el poble de Ripoll davant aquesta proposta, en comparació a altes actes rellevants de caràcter públic com la cursa, el dia contra la violència de gèner, o un altre cas d'exercici de la democràcia com van ser les últimes eleccions europeas, molt poc concorregudes.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Ripoll
dilluns
10°C  20°C
dilluns
9°C  23°C
dimarts
8°C  19°C
Especial fotografies
L''última hora d'ElRipollès.info
L'actualitat al #Ripollès, al minut


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: