Un informe va estudiar la imatge de Puigcercós al «Polònia» de TV3

L'estudi valorava l'impacte comunicatiu del Departament de Governació | Va costar 12.000 euros i l'auditoria del Govern l'ha considerat “útil”

Redacció
29 de setembre del 2009
El Departament de Governació va encarregar el 2007 un informe per valorar l'impacte comunicatiu d'algunes de les seves accions. Segons l'Avui i El Periódico de Catalunya, un dels apartats del document, realitzada per l'empresa A Portada Comunicació SL, analitza l'impacte de la imatge del doble de Puigcercós al programa Polònia. La intenció, segons els diaris que han publicat la informació, era determinar si la imatge d'enfadat i cridaner del programa televisiu es traslladava a la dels electors.

L'informe, titulat Posicionament de comunicació estratègica del departament de Governació,  va tenir un cost de 12.006 euros. Entre altres qüestions també analitza la marca de la institució i recomana denominar-lo Departament de Governació per sobre el nom oficial (Governació i Administracions Públiques). També proposa com a lema de la conselleria “Fer funcionar el país”.

A diferència del 16% d'informes del Govern, els auditors van considerar els informes ajustats al preu, útil i que no el podia elaborar personal de la Generalitat.

Una sola frase

Fonts del Departament de l'època de Puigcercós han indicat a l'ACN que va ser un informe "molt útil" per enfocar la política de comunicació de la conselleria i han remarcat que només un apartat de l'informe feia referència a la imatge de Puigcercós i "una frase" al programa de sàtira política.

- Notícia completa a l'Avui
- Notícia completa a El Periódico de Catalunya