Mainada baixant pels tubbys. Foto: Vallter 2009
Malgrat la crisi -o gràcies a la crisi- l'estiu a les dues estacions de muntanya del Ripollès ha estat, si més no a nivell d'afluència de visitants, més que positiu. Segons dades dels gestors de Vallter i Vall de Núria el nombre de visitants ha augmentat un 45 in 14% respectivament.
A Núria la crisi s'ha notat lleugerament en l'ocupació hotelera que tant a l'agost com en el conjunt de vacances ha disminuït uns dos punts. En canvi el nombre de persones que han utilitzat el cremallera ha estat de l'1 de maig al 13 de setembre de 166.877 persones, el 14% més que el 2008. Al mes d'agost, com sempre, s'ha registrat la màxima afluència amb 59.161 usuaris, un 10,5% més respecte la temporada anterior. Segurament l'estació de muntanya s'ha beneficiat per l'increment del turisme de proximitat -o molt especialment de les excursions d'un dia- lligades a la necessitat de reduir despesa en època de vacances.
Des de Vall de Núria s'assenyala l'èxit d'activitats com el parc lúdic, amb més de 7 000 visitants des del passat mes de maig gràcies a l’èxit de les noves tarifes familiars pensades expressament per combatre l’efecte de la crisi. També han tingut una demanda notable les promocions comercials de la pàgina web de Vall de Núria, amb
packs cremallera més activitats amb descomptes d’un 10%.
Concretament, s’han venut 1.400 paquets des de l’inici de la promoció, fet ha repercutit directament en l’increment registrat del 18% en la demanda de l’activitat de les barques (4.046 usuaris) i del 16,5% pel que fa a l’activitat dels cavalls (6.255 usuaris).
Vallter tanca un dels millors estiu
A l'estació setcasina de Vallter 2000 l'estiu també ha estat molt positiu. En aquest sentit la temporada s'ha tancat amb un 45% més de visitants que l'any passat. Segons els seus responsables una de les propostes més exitosa ha estat els
tubbys. Un tobogan de muntanya per baixar lliscant amb pneumàtics que ja va ser tot un reclam a l'hivern (i no només pels més petits). També ha tingut molt bona acceptació l’Extrem Ball, una activitat que et permet baixar dins d'una pilota gegant de plàstic.